Rodák z Bratislavy vie, čo je to luxusný a pokrokový dizajn.

Má to v rodine

„Otec bol sochár, vyrastal som v ateliéri. Prostredie ma teda prirodzene priviedlo k tvorivej činnosti a následne k dizajnu ako komerčnému smeru tvorby,“ povedal Venkov. Jeho primárnym materiálom je sklo a dokáže s ním vykúzliť naozaj divy. Zákazníci sú ochotní za jeho kreácie zaplatiť naozaj vysoké čiastky.

Foto: archív T.V.

„Väčšinou sa venujem náročnejším projektom, ktorých realizačná aj retailová alebo predajná cena je vyššia. Napríklad v rámci fliaš, ktorých som autorom, je možné zakúpiť fľašu s olivovým olejom od gréckeho výrobcu v cene okolo 30 – 70 eur za kus (za verziu so zlatom) až po najdrahší produkt pre čínskeho klienta – krištáľovú fľašu s whisky, ktorá je predávaná len klientovým zákazníkom súkromne v cenovej hladine piatich cifier,“ prezradil Ivan.

Dizajnér športových dravcov

Ivan taktiež zabŕdol do sveta automobilov. Vytvoril aj koncepty pre značky Ferrari, Mercedes, Jaguar a Rolls-Royce. „Automotive koncepty sú skvelým spôsobom, ako zaujať potenciálnych klientov a tiež dobrou cestou, ako ukázať možnosti skulpturálneho dizajnu v asi najobľúbenejšej komerčnej oblasti dizajnu.

Foto: archív T.V.

Najzložitejším modelom bol asi môj koncept Rolls-Royce, ktorý spolu s Ferrari konceptom zaujal asi najviac. Tieto dva koncepty boli pre mňa najužitočnejšie,“ dodal Ivan.

Celý rozhovor si môžete prečítať v novembrovom čísle magazínu BREAK.

Titulné foto:  archív T.V.

Mohlo by vás zaujímať: 

Rikki Tóth formuje hollywoodske svaly