Štrnásťčlenná posádka s veliacim pilotom kpt. Jamesom Gallagherom na svojom striebornom stroji s prezývkou Lucky Lady II chcela obletieť svet bez medzipristátia. To znamenalo, že posádka musela štyrikrát tankovať palivo počas letu. V tých časom to bola v letectve horúca novinka. Snahou nebolo ani tak vytvoriť rekord, ako ukázať Sovietom a štátom Varšavskej zmluvy, aké sú schopnosti strategického letectva Spojených štátov.
Dôkladne pripravená trasa najprv viedla na východ. Prvé tankovanie prebehlo nad Azorskými ostrovmi, let pokračoval cez Gibraltár a Saharu k Saudskej Arábii. Po druhom tankovaní trasa viedla k Filipínam na tretie stretnutie s tankovacou cisternou. Posledné štvrté tankovanie prebehlo nad Havajom a potom Lucky Lady II nabrala kurz na domovskú základňu.
Hrdá posádka dosadla po dosiahnutí úspešnej misie na pristávaciu dráhu 2.3.1949. Celý let trval 94 hodín a 1 minútu. Bol dokonca o dve minúty kratší ako ho vopred vypočítali. Generál LeMay povedal, že misia preukázala, že letectvo by mohlo poslať bombardéry zo Spojených štátov na „každé miesto na svete, ktoré vyžadovalo atómovú bombu“.
Foto: wikipédia
Mohlo by vás zaujať:
Čierna vdova opäť bojuje o svoj letecký život
Valkýra zmizne všetkým nepriateľským raketám