Rodák z Martina Navrhol dokonca aj model helikoptéry a jeho vášňou sú staré americké automobilové klasiky. „Už od malička som bol zamilovaný do áut, kreslil som ich všade, kde sa dalo, od mojich prvých veľdiel voskovými farbičkami na stenu u babky, cez zošity biológie a chémie v skole, až som sa nakoniec prekreslil na vysokú školu v Anglicku, v meste Coventry. Tu som sa konečne mohol naplno venovať navrhovaniu bez toho , aby po mne kričali, že nedávam pozor na hodinách. Naopak, tu ma podporovali v kreslení a skicovaní (smiech).“ Prezradil Tomáš.
Popredný dizajnér
Tomáš v súčasnosti pracuje s poprednými vývojármi v švédskom Göteborgu. „Moja parketa v rámci firmy Volvo je UI/UX, a to znamená vytváranie grafických a interaktívnych návrhov pre digitálne budíky, obrazovky a pre budúce modely. Taktiež mám na starosti aj interakciu, logiku a vytvorenie celkového zážitku vodiča s vozidlom. Vymýšľame ako najlepšie a najefektívnejšie komunikovať s užívateľom pred, počas a po jazde v aute. Ja pracujem na kreativite a udávaní vizuálneho smeru. Pracujem napríklad na veľmi inovatívnych projektoch a niektoré sú pripravene až na rok 2022,“ povedal Tomáš.
Víťaz prestížnej cen
Tento mladý šikovný dizajnér vyhral aj prestížnu cenu za exteriér v súťaži Car Design News Awards. Zaujímavosťou je, že ju dostal za svoju bakalársku prácu. „Išlo o návrh helikoptéry s názvom Jaguar Volanti a nie o automobil. Vtedy som pracoval pre Jaguar, a keďže mi bola táto značka veľmi blízka, dobre som ju poznal a rozhodol som sa navrhnúť helikoptéru práve pre ňu. Keďže som chcel spraviť niečo úplne iné a pozrieť sa na to, ako by mohol vyzerať iný produkt od automobilovej značky,“ povedal Tomáš.
Budúcnosť automobilového dizajnu sa podľa jeho slov stále mení. „S novými technológiami sa otvárajú nové možnosti. Všetko je len o tom, do čoho sa automobilka vrhne a s čím zariskuje. Automobilový dizajn už nie je len o exteriéri auta, ale aj o zábave a zážitkoch, materiáloch, konektivite a sietí, v ktorej auto funguje, zákazníckej podpory, vybudovania puta a dôvery medzi značkou a zákazníkom,“ dodal Tomáš.