Rodák z Martina Navrhol dokonca aj model helikoptéry a jeho vášňou sú staré americké automobilové klasiky. „Už od malička som bol zamilovaný do áut, kreslil som ich všade, kde sa dalo, od mojich prvých veľdiel voskovými farbičkami na stenu u babky, cez zošity biológie a chémie v skole, až som sa nakoniec prekreslil na vysokú školu v Anglicku, v meste Coventry. Tu som sa konečne mohol naplno venovať navrhovaniu bez toho , aby po mne kričali, že nedávam pozor na hodinách. Naopak, tu ma podporovali v kreslení a skicovaní (smiech).“ Prezradil Tomáš.

Popredný dizajnér

Tomáš v súčasnosti pracuje s poprednými vývojármi v švédskom Göteborgu. „Moja parketa v rámci firmy Volvo je UI/UX, a to znamená vytváranie grafických a interaktívnych návrhov pre digitálne budíky, obrazovky a pre budúce modely. Taktiež mám na starosti aj interakciu, logiku a vytvorenie celkového zážitku vodiča s vozidlom. Vymýšľame ako najlepšie a najefektívnejšie komunikovať s užívateľom pred, počas a po jazde v aute. Ja pracujem na kreativite a udávaní vizuálneho smeru. Pracujem napríklad na veľmi inovatívnych projektoch a niektoré sú pripravene až na rok 2022,“ povedal Tomáš.

Víťaz prestížnej cen

Tento mladý šikovný dizajnér vyhral aj prestížnu cenu za exteriér v súťaži Car Design News Awards. Zaujímavosťou je, že ju dostal za svoju bakalársku prácu. „Išlo o návrh helikoptéry s názvom Jaguar Volanti a nie o automobil. Vtedy som pracoval pre Jaguar, a keďže mi bola táto značka veľmi blízka, dobre som ju poznal a rozhodol som sa navrhnúť helikoptéru práve pre ňu. Keďže som chcel spraviť niečo úplne iné a pozrieť sa na to, ako by mohol vyzerať iný produkt od automobilovej značky,“ povedal Tomáš.

foto: archív T.O.

 

Budúcnosť automobilového dizajnu sa podľa jeho slov stále mení.  „S novými technológiami sa otvárajú nové možnosti. Všetko je len o tom, do čoho sa automobilka vrhne a s čím zariskuje. Automobilový dizajn už nie je len o exteriéri auta, ale aj o zábave a zážitkoch, materiáloch, konektivite a sietí, v ktorej auto funguje, zákazníckej podpory, vybudovania puta a dôvery medzi značkou a zákazníkom,“ dodal Tomáš.