Zrážkový tieň, ktorým sa pýši Slovakiaring, fungoval úplne perfektne. Kým v Bratislave pršalo, pretekári trénovali na suchej trati a v sprievode lúčov ostrého slnka. Frmol okolo trati aj v paddocku naznačoval, že trať nebude počas víkendu oddychovať ani minútu. Tréning jazdcov série GT3 pod patronátom FIA ukazoval, že o horúce chvíle nebude núdza. Jazdci sa zoznamovali s traťou a s rovnakou intenzitou aj s jej výbehovými štrkovými zónami.
Mimoriadnu vyrovnanosť jazdcov seriálu GT3 dokumentujú aj kvalifikačné časy, v rámci ktorých sa prvá desiatka jazdcov vošla do jednej sekundy. Komplikovaný systém pravidiel navyše umožňuje technickým komisárom spomaľovať najrýchlejších účastníkov pridaním hmotnosti, aplikáciou reštriktora, použitím tenších pneumatík, prípadne zmenou plochy zadného prítlačného krídla. Víťazi predchádzajúcich pretekov sú pri výmene jazdcov v nadchádzajúcich pretekoch automaticky zdržaní v boxoch o pätnásť, desať a päť sekúnd.
Súboje, defekty a piesok:
Ani jedna zo štartujúcich kategórií nebola imúnna proti súbojom, výletom mimo trate, počas dotankovania jazdci i diváci zažili pri boxoch malý požiar a traťoví maršali museli siahnuť po všetkých farbách vlajok. Samozrejme, najplnšie bolo štartové pole v prípade seriálu GT3. Na štart sa postavilo až tridsať špeciálov, pričom štyri z posádok boli slovenské. Ani letmý štart nezabránil kontaktom v prvej zákrute i niekoľkým výletom do štrkovej zóny. Šťastnejší sa vrátili na trať, tým menej šťastným pomohol traktor. Ako napríklad bývalému ministrovi Jirkovi Malchárkovi, ktorý sa už po dvoch kolách musel vzdať pre výlet do štrkovej zóny. Dôvodom bol kontakt v prvej zákrute so súperom a poškodenie prítlačného krídla a aj nedostatok súťažnej kondície, keďže za volant súťažného auta si sadol po niekoľkých rokoch. Naopak, špičkové výkony predvádzali naši jazdci. Štefan Rosina aj Filip Sládečka sa dokázali prebojovať na popredné miesta a skončili na piatom, respektíve šiestom mieste…
Viac sa dočítate v októbrovom čísle mesačníka Brejk.