Na jednej strane tu boli lacnejšie modely série Sport (540, 570 a 600) a na druhej extrémne drahé kusy radu Ultimate (Speedtail, Senna, P1). Niečím „medzi“ bol model 720S. Otvorená novinka s dodatkom Spider teraz prináša to dobré z oboch svetov – kabrio aj kupé.
Čo sa zmenilo?
Inováciou prešla skladacia strecha, ktorá je vyrobená z ľahkých karbónových vlákien. O jej pohyb sa stará osem elektromotorov, tie to zvládnu za sympatických jedenásť sekúnd pri rýchlosti auta do 50 km/h. Pod kapotou nenájdete nič slabšie ako dvakrát prepĺňaný 4 litrový motor McLaren V8 s objemom 3 994 cm3, ktorému sekunduje 7-stupňová sekvenčná prevodovka. Zadné kolesá dostanú prídel 530 kW, krútiaci moment si píše hodnotu 770 Nm. Vylepšením prešla aj viditeľnosť z vozidla – konštruktéri sa pochlapili až jej 12 percentným nárastom. So zatvorenou strechou sa ručička tachometra maximálne šplhá k 341 km/h, pri otvorenej streche je to o 16 km/h menej. Z nuly na stovku sa dostanete za 2,9 sekundy.
Budúci majiteľ si môže vybrať z troch balíčkov výbavy (Standard, Performance, Luxury) a až 32 farebných odtieňov. Objednávací systém na nové žihadlo je už otvorený. Americkí zákazníci si odrátajú z účtu asi 315 000 dolárov (cca 278 000 €). Tí prví stihnú prevetrať hlavy koncom prvého štvrťroka 2019. Zakladateľ značky Bruce McLaren (†32) by bol na nový prírastok určite hrdý.
Titulné foto: cars.mclaren.com
Vrčanie motora začujete aj pri:
Lamborghini Urus – kráľ medzi SUV?
Tesla pripravuje superšport, ktorý jej bude závidieť celý svet