Práve preto je dnes väčšina modelov bez akéhokoľvek charakteru. Sú to autá, ktoré vypĺňajú medzery na trhu. To nie je chyba, je to normálne, napokon, akýkoľvek biznis sa musí riadiť pravidlami, inak by skrachoval. No výrobcovia niekedy zabúdajú na jeden dôležitý fakt. Občas treba uletieť, občas treba potešiť aj fanúšikov. A Audi to vie!
Naštartujte!
Dostanete zimomriavky. Zvukový podpis naštartovania Audi RS3 v podzemnom parkovisku je to, čo budete milovať. Práve preto naštartujete dvakrát. Spomínaný päťvalec prepĺňaný turbodúchadlom je presne ten nelogický prvok v celom reťazci. Technický aj ekonomický. Je to chybička krásy, ktorá vás zaujme. Audi RS3 znie inak, je iné, je krajšie. Hlučný výfuk nie je jediná devíza. Z nuly na stovku zrýchli za štyri sekundy a tri desatiny, maximálna rýchlosť je limitovaná na dvestoosemdesiat a to všetko vám zabalia v Ingolstadte do kompaktného hatchbacku. Ak sa v autách vyznáte, okamžite si všimnete širšie blatníky, obrovské brzdové kotúče, obrovské nasávacie otvory v prednom nárazníku a dve oválne koncovky výfuku.
RS3 vs zákruty
To, čo si nevšimnete, je fakt, že predná náprava je širšia než zadná a okrem toho je zadná pneumatika užšia než predná. Pohon všetkých štyroch kolies dokonca dokáže preniesť všetku silu motora na zadné kolesá. Inými slovami, Audi RS3 jazdí ochotnejšie bokom. Nuž po pár ostrých zákrutách vám bude ihneď jasné, že Audi dbá o neutrálne jazdné vlastnosti. Ak si chcete užiť jazdu bokom, musíte absolvovať nasledujúci rituál. Najskôr vypnite stabilizačný systém, tlačidlo Audi Drive Select presuňte do režimu Dynamic a riadiaca elektronika pošle väčšinu krútiaceho momentu dozadu. A vy si budete užívať. Teda mali by ste, aj v tomto režime je Audi RS3 stále neutrálne. Ak chcete driftovať, musíte si pomôcť brzdou a jemným rozhodením auta.
Iný
A ak sa vám nechce „blbnúť“, ak chcete Audi RS3 využívať a najmä počúvať jeho výfuk, nebojte sa, dá sa aj vypnúť. Alebo nanovo objavte interiér Audi A3, ktorý je v rámci triedy najkrajší. Nemôžem si pomôcť, ale výsuvný displej, volant v kombinácii kože a alcantary, prípadne bezchybné športové sedadlá patria do zoznamu lahôdok, ktoré dostanete k tristošesťdesiatim siedmim koňom ako bonus. No nič. Musím ísť vrátiť auto. Je koniec testu. Uhádli ste, ešte raz som ho pre istotu naštartoval.
Audi RS3
Valce/objem: R5/2 480 cm3
Max. výkon: 270 kW/367 k/5 500 ot./min.
Max. krútiaci moment: 465 Nm / 1 625 ot./min.
Max. rýchlosť: 280 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 4,3 s
Priemerná spotreba: 9,5 l/100 km
Cena: 55 480 eur
Naše hodnotenie: 9/10
Audi RS3 je ako potetovaná krásavica. Pozriete si ju, zhodnotíte ju a ihneď máte chuť kritizovať chybičky krásy, prípadne komentovať nepodstatné veci. Ale v kútiku duše ju budete chcieť do postele.