Príbeh sa stále opakuje. Atraktívna štúdia, na ktorej idete oči nechať, množstvo nových, neopozeraných riešení a šialene nápaditá koncepcia, ktorá sa však do sériovej podoby neprebojuje. Ak by sériové verzie prebrali čo len tretinu kriviek, tvary masky chladiča alebo spôsob integrácie predných LED svetlometov, ľudia by túto značku vyniesli opäť na vrchol rebríčkov obľúbenosti.
Pozeráme sa na nový Peugeot 208?
Bohužiaľ, opäť vás musím sklamať. Nie. Hoci šéfdizajnér priznal, že niektoré prvky budúci model prevezme, to je všetko. Okrem toho je Fractal kabriolet s hard topom a v súčasnosti Peugeot kabriolety nevyrába. Prioritou tvorcov bola kontrola zvuku aj v prípade otvorenej karosérie. Okrem toho kabriolety vyzerajú „cool“ A ak ste sa už potešili, že tvary tejto štúdie vám ukazujú niektoré riešenie nového RCZ, musím vás sklamať. Peugeot RCZ nebude mať nástupcu. Momentálne sa s ním jednoducho neráta. Našťastie, budúci rok predstaví nový model a ten využije množstvo dizajnových prvkov tejto štúdie.
Nová identita by mala položiť základy
Momentálne sa v Sochaux sústredia na prezentáciu novej identity, ktorá uvedie na trh nové modely a technológie. A to je misia Fractalu. Vtesnať maximum novej filozofie do minimálnych vonkajších dimenzí. Práve preto je Fractal kratší než aktuálny Peugeot 208, hoci je extrémne široký aj nízky. Má to svôj dôvod. Adaptovať dizajnérske prvky na menšie auto je vždy ťažšie, takto sa dizajnéri uistili, že v budúcnosti budú Peugeoty akejkoľvek veľkostnej kategórie atraktívne.
Hra s tvarmi aj so zvukom
Interiér je nádherne minimalistický s množstvom prvkov, ktoré ho posúvajú do roly v nejakom sci-fi filme. Digitálny tachometer je holografický, ten sa do sériovej podoby tak skoro nedostane, na druhej strane, s ručičkami na tachometri sa čoskoro rozlúčime. Jediné, čo ostáva, je malý volant a prístrojový panel, v budúcnosti však bude rozsah nastavenia rozhodne širší.
Vnútri sa môžete tešiť aj na panely karosérie vyrobené prostredníctvom 3D tlačiarne. Obloženie dvier s mäkkými pyramídami pripomína nahrávacie štúdio a tvorcovia tvrdia, že je to podriadené hudobnému zážitku zo špičkovej audiosústavy s dvanástimi reproduktormi. Okrem toho, ak vám navigácia poradí, aby ste odbočili vpravo, budete to počuť z pravých reproduktorov.
Dva elektromotory stačia
Bodaj by nie, veď každý z nich má maximálny výkon stodva koní, takže na kolesách budete mať nie menej ako dvesto koní. Teda nebudete, je to iba štúdia. Naznačuje však, že Peugeot elektromobilom verí. Batérie sú umiestnené v strede karosérie.
Poslednou technickou perličkou je ovládanie prostredníctvom hodiniek. V lete interiér vychladíte, v zime ho predhrejete. Prípadne si cez telefón nahrávate svoje najobľúbenejšie skladby. To všetko je nepodstatné. Lebo pre mňa je Fractal najkrajšia štúdia, akú som v posledných rokoch videl.