Závery svojej práce uverejnili aj na news.usask.ca. Chôdza je už dlhodobo odporúčaním lekárov, ktorí sa snažia pomôcť svojim pacientom znížiť krvný tlak. Práve vysoký krvný tlak je hlavným rizikovým faktorom pre srdcovo-cievne ochorenia a patrí medzi najdôležitejšie rizikové faktory, ktorým je možné predchádzať a ktoré ovplyvňujú celkovú úmrtnosť.

Nová štúdia University of Saskatchewan (USask) zistila, že strečing je lepší ako rýchla chôdza na zníženie krvného tlaku u ľudí alebo u ľudí, ktorí sú vystavení riziku vzniku jeho zvýšených hladín. „Každý si myslí, že strečing je iba o strečingu svalov,“ uviedol spoluautor štúdie profesor USask Dr. Phil Chilibeck (PhD). „Ale keď natiahneš svaly, natiahneš tiež všetky cievy, ktoré sa do svalu napájajú, vrátane všetkých tepien.“ „Ak znížite stuhnutosť tepien, je tu menší odpor voči prietoku krvi,“ dodal.

Dr. Chilibeck s kolegami náhodne rozdelili skupinu štyridsiatich starších mužov a žien (priemerný vek 61 rokov) do dvoch skupín počas dvoch mesiacov. Jedna robila strečing celého tela 30 minút denne – päť dní v týždni, druhá skupina sa rovnako dlho a často venovala rýchlej chôdzi. Všetci účastníci mali na začiatku štúdie zvýšený krvný tlak alebo hypertenziu 1. stupňa.  Pričom pri zrýchlenej chôdzi pracujú hlavne svaly dolných končatín, pri strečinku sa sťahujú a precvičujú všetky svaly v tele. Aj keď svižná prechádzka viac rozprúdi krv, strečink zníži tlak krvi výraznejšie tým, že tlmí kôrnatenie ciev. Treba však dodať, že rýchla chôdza má jednu veľkú výhodu oproti strečingu. Testované osoby pri nej spálili viac kalórií a schudli. Podľa autorov štúdie je v prevencii ochorení srdca a ciev vhodné kombinovať oba druhy spomínaného pohybu – rýchlu chôdzu aj strečing.

Mohlo by vás zaujať:

Potrebujete si znížiť krvný tlak? Pomoc je jednoduchá
Prechádzka je niekedy lepšia ako lieky
Bežecká zima: Rady ako na to