Letecká spoločnosť Qantas potvrdila, že v marci roku 2018 spustí do prevádzky linku Londýn-Perth so svojim novým Boeingom 787 Dreamlinerom. Na linke, ktorá prvýkrát spojí na pravidelnej linke Austráliu s Európou, preletia pasažieri bez medzipristátia 14 498 km. V roku 1947 rovnaké letecké spojenie rovnakej leteckej spoločnosti trvalo štyri dni a zabralo 9 prestupov.
Už dnes sa lieta cez 17 hodín
Z Dubaju do Aucklandu však už dnes lieta spoločnosť Emirates, ktorá s existujúcim Boeingom 777-200LR pre 266 pasažierov udrží lietadlo vo vzduchu smerom tam po dobu priemerne 16 hodín a 24 minút a cestou späť dokonca ešte dlhšie – 17 hodín a 15 minút. Trasa meria 14 200 km. Na konci októbra na tejto linke začne využívať Emirates ešte väčšie lietadlo – Airbus A380. Ak by ste však hľadali aktuálneho víťaza čo sa vzdialenosti (a nie času) týka, je na prvom mieste pomerne prekvapivo spoločnosť Air India. Lietadlá na pravidelnej linke Dílí-San Francisco preletia 15 140 km.
Najkratší medzinárodný let
Na druhej strane pomerne neznáma letecká spoločnosť People’s Viennaline prevádzkuje let medzi letiskami ACH-FDH, ktoré patria mestám St. Gallen-Altenrhein a Friedrichshafen. A vzdialenosť medzi týmito mestami? Iba 20 kilometrov, napriek tomu letíte medzi dvomi štátmi. Aj vy si hovoríte, na čo by ľudia išli vôbec na letisko kvôli takejto vzdialenosti, ktorú lietadlo prekoná so štartom aj pristátím za 8 minút? Medzi mestami totiž leží jazero Bodensee. Samozrejme je možné cestu absolvovať aj autom, avšak tento let je v skutočnosti medzipristátím na dlhšej ceste lietadlom do Kolína. Na druhej strane, pre fanúšikov letectva je to povinná zastávka.
Najkratšia komerčná linka vôbec
20 kilometrov a 8 minút vo vzduchu? Pche! V opustenej časti Indonézie premáva pravidelná komerčná linka medzi mestami Kegata a Apowo, pričom z jedného mesta priamo vidíte na to druhé, sú totiž vzdialené iba 2 km. Je však medzi nimi takmer neprechodná džungľa.