Politika Mercedesu-AMG sa vymyká z bežných predstáv. Predstavitelia subznačky z Affalterbachu sa správajú ako nekonvenčný pokerový hráč. Namiesto toho, aby postupne odhalili jednotlivé verzie Mercedesu-AMG GT roadster, ihneď predstavili tú najextrémnejšiu: AMG GT C. Tá si požičiava hardvér priamo od najsilnejšej verzie GT R. Jediné, čo od zeleného steroidového kupé nepreberá, je spojler na veku batožinového priestoru. Našťastie, lebo tak je jeho estetika bezchybná! Najmä spredu, kde sa môžete tešiť na zlovestnú masku chladiča s vertikálnymi lamelami. Vyzerajú sakramentsky atraktívne.
Kompletný arzenál
Netreba nič, AMG GT C je vyzbrojené všetkým, čo má aj „zelený Hulk“. Identifikujete ho najmä podľa zadočka, širšieho takmer o šesť centimetrov.To jasne naznačuje, že aj kabriolet sa môže popýšiť elektronicky riadeným diferenciálom a riadením zadnej nápravy. Tá posúva dynamiku do dimenzie za hranicou chápania. Nesmieme zabudnúť ani na aktívnu aerodynamiku auta. Výsuvný spojler pod predným nárazníkom znižuje aerodynamický odpor pri bežnej jazde, a naopak, zvyšuje účinnosť chladenia motora a prevodovky v prípade ostrej jazdy. Zoznam technických detailov, ktoré inžinieri AMG menili, zahŕňa aj kratší prvý prevodový stupeň a dlhší siedmy stupeň prevodovky AMG SPEEDSHIFT DCT aj výsuvný zadný spojler, ktorý vyrovnáva prítlak na oboch nápravách a vysúva sa v závislosti od zvoleného režimu jazdy.
Mercedes-AMG GT C
Valce/objem: V8/3 982 cm3
Max. výkon: 410 kW/557 k
Max. krútiaci moment: 680 Nm
Max. rýchlosť: 316 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 3,7 s
Priemerná spotreba: 11,4 l/100 km
Cena: asi 150 000 eur