Áno, osolil som to na rovinke aj v zákrute a presvedčil som sa, že v Affalterbachu naladili podvozok bez akýchkoľvek chýb. Gripu má otvorené „áemgéčko“ na rozdávanie, no pri extrémnej akcelerácii v daždi zadné kolesá aj tak prehrajú súboj s priľnavosťou. A to aj v prípade, že máte zapnutý stabilizačný systém. Pod kapotou úraduje belzebub a na to nesmiete zabudnúť. Súboj s fyzikou totiž nevyhral nikto. Spomaľujem a pochopím prvú pointu.
Zvuk
Vedľajším produktom ôsmich valcov a dvoch turbodúchadiel je zvuk. Šialene návykový, ktorý vás sprevádza nonstop. V komfortnom režime je v pozadí, ak aktivujete klapky vo výfuku, je prítomný všade. Už pri voľnobežných otáčkach ho počujete, pri zrýchlení a podraďovaní dávkuje medziplyn, pri podradení strieľa do výfuku, akoby mal vystrieľať cez tlmič všetky ventily. Po chvíli sa pristihnem, že zrýchľujem a spomaľujem, aj keď netreba. A smejem sa. Sám tvrdím, že toto auto by som chcel bez strechy. Kvôli zvuku.
Voľnosť
Máte tú možnosť. Keď chcete, môžete. A to je pointa. Máte k dispozícii dve autá, napokon, strecha, napriek tomu, že je plátenná, dokáže izolovať aerodynamický hluk rovnako účinne ako plechová. Takže ako vodič si zvolíte dávku vzduchu, v prípade AMG 63 S aj zvuku. A zvonku budú všetci vidieť, že máte vkus, viete si užívať a v tomto prípade aj peniaze.
Dynamická prestíž
To ste vedeli. Ja viem, že Nürburgring ním atakovať nebudete a dynamiku odskúšajú majitelia najskôr na diaľnici. V tomto prípade však máte k dispozícii kompletný balík. Inými slovami, je to atraktívna striptérka s doktorátom, ktorá miluje dynamické športy. Kto by nechcel takú partnerku?
Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet
Valce/objem: V8/3 982 cm3
Max. výkon: 375 kW/510 k/5 500 ot./min.
Max. krútiaci moment: 700 Nm/1 750 ot./min.
Max. rýchlosť: 250 km/h/280 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 4,1 s
Priem. spotreba: keď treba, dotankujete
Cena: výrobca zatiaľ neudáva
https://youtu.be/p39bLze53sM
Foto: reprofoto YouTube / Auto TV