Veci sa posunuli a aj tí najskalnejší fanúšikovia to musia akceptovať. V tejto tradícii pokračuje BMW dodnes. Ako sponzor prestížnej akcie Concorso d’Eleganza Villa d’Este každý rok poteší svojich fanúšikov výnimočnou štúdiou.
50 rokov
Presne pred polstoročím sa na trhu objavil model, ktorý definitívne presunul BMW na koľajnice úspechu. Malý sedan s číslom 2002 dostal označenie športový sedan a dodnes reprezentuje hlavné atribúty automobilky. Okrem toho bol prvým veľkosériovým automobilom v Európe s turbomotorom, hoci ten prišiel na trh až v roku 1973. Inými slovami, neexistuje iný model, ktorý by BMW charakterizoval lepšie. A po päťdesiatich rokoch mu dizajnéri odovzdali poctu. Vo forme klasického kompaktného kupé, ktoré nájdete v ponuke automobilky dodnes. S identickým označením, teda s číslom 2002.
Pocta
Z originálneho modelu prevzali niekoľko prvkov. Kapota motora, negatívne skosenie masky chladiča, takzvaný žraločí nos, či jednoduché predné svetlomety sú prvky, ktoré by sa mali okamžite vrátiť na niektoré modely BMW. Nechýba ani obrovský predný spojler s „lízatkom“. Môžete ním čistiť zasneženú cestu. Neodmysliteľným detailom je zrkadlový nápis turbo, rovnako ako farby BMW Motorsport. Predný nárazník plynule prechádza do blatníkov, nechutne rozšírených a šialene krásnych. Dizajnéri ho obsypali extrémnymi detailmi, prelismi a falošnými odvetrávacími otvormi aj dvadsaťpalcovými zliatinovými diskmi kolies, na ktoré je radosť sa pozerať. To všetko tvorí nádhernú symbiózu, ktorej môžete iba máločo vyčítať. Možno len príliš fádnu zadnú časť so sériovými výfukmi. Tá sa mi nepáči. Ale vlastne naznačuje potenciál pod kapotou – rovných tristosedemdesiat koní, produkovaných trojlitrovým radovým šesťvalcom. Samozrejme, prepĺňaným turbodúchadlom!
Foto: reprofoto YouTube / Gumbal