Nebudem chodiť okolo horúcej kaše a otvorene poviem, že najviac mi na Audi S8 Plus prekážalo to, že si ma takmer nikto nevšimol! Navonok totiž pôsobilo ako bežné A8/S8, ak sa luxusná limuzína dá nazvať bežnou. No potom som si spomenul na slová vývojára z oddelenia RS, ktorý mi vysvetlil, prečo si niektorí zákazníci dávajú prečipovať špičkové modely RS na ešte vyšší výkon: Chcú mať dynamiku Ferrari, no nechcú, aby to sused vedel. A to je zároveň filozofia modelu S8 Plus.
Kuriér
Áno, pri pohľade na tento salónny superšport vám napadne ako prvá práve táto myšlienka. Napokon, extrémnu porciu maximálneho výkonu na úrovni šesťstopäť koní naznačuje nenápadný spojler z uhlíkových vláken na veku kufra. A, samozrejme, aj veľké dvadsaťjedenpalcové disky kolies. Okrem toho však neposkytuje žiaden prvok, o ktorý by ste si opreli zrak.
Identický scenár čaká v interiéri. Pohľadom iba skontrolujete to, čo už poznáte, zaradíte drive a vyrazíte. Prekvapujúco ticho. Zvuk osemvalca je tlmený, tu sa mohli inžinieri aspoň trocha odviazať. Jediným spôsobom, ako sa tešiť zo zvuku motora, je nájsť si dostatočne dlhý tunel. Začnite zrýchľovať, pustite plyn a začujete tlmenú streľbu do výfuku. Tušíte, že pod kapotou máte peklo…
Ferrari s maskou
Zrýchlenie? Čo poviete na klasický šprint na stovku za menej ako štyri sekundy? To je identická nakladačka, akú kedysi poskytovalo Ferrari F40, jedno z najdrahších áut sveta svojej doby. Dnes si môžete užiť raketovú dynamiku počas telefonického rozhovoru s obchodným partnerom.
Zákruty? Celková hmotnosť atakuje dve tony aj napriek množstvu hliníka, takže to pocítite. Inými slovami, potrebujete trocha viac skúseností, no S8 nikdy nebolo ani nebude vyrezávačom zákrut. Jeho dominancia vynikne na diaľnici. S balíkom „Dynamik“ si užijete maximálku za hranicou tristo kilometrov za hodinu. Zároveň budete schopní vďaka keramickým brzdám aj spoľahlivo zastaviť. Audi sa snaží uspokojiť zákazníkov, ktorí sa radi usmievajú. Napríklad pri otázke na auto, ktoré riadia, alebo pri otázke na výkon motora. Odpovedia, že je to nepodstatné. Ale to je odpoveď pre vás. V skutočnosti si vodič Audi S8 Plus nielenže užíva potenciál motora, ale sa naň aj spolieha. Pritom sa dá masírovať perfektnými masážnymi sedadlami a teší sa na diskrétny víkend s priateľkou.
Audi S8 Plus
Valce/objem: V8/3 993 cm3
Max. výkon: 445 kW/605 k/6 100 ot./min.
Max. krútiaci moment: 700 Nm/1 700 ot./min.
Max. rýchlosť: 305 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 3,9 s
Priemerná spotreba: 10 l/100 km
Cena: 147 490 eur
Naše hodnotenie: 9/10
Diskrétnosť je výsada, luxus je povinnosť, dynamika je bonus. Audi S8 Plus si nekúpite preto, aby vás definovalo, ale preto, aby vyjadrovalo vašu osobnosť. Ste nároční, zabezpečení a najmä nezávislí od názoru ostatných.
Sex faktor: 8/10
Fun faktor: 9/10
Family faktor: 9/10
Show faktor: 7/10