V Stuttgarte vedia, že bohatí sú často presvedčení, že vedia jazdiť. Takže skôr alebo neskôr si zadovážia súťažný špeciál, s ktorým si užijú na okruhu. Prípadne sa prihlásia do niektorého zo seriálov. Porsche Cayman GT4 Clubsport je totiž homologovaný do seriálov vytrvalostných pretekov VLN, GT4, Pirelli GT3 Cup Trophy USA, Ultra 94 GT3 Cup Challenge Canada a iné pohárové seriály Porsche na celom svete. Možností je dosť. A ak chcete vyhrať, Cayman GT4 Clubsport je stávka na víťaza.
Všetko je inak
Nedajte sa pomýliť, Cayman bol vždy lepší aj rýchlejší než „deväťstojedenástka“, ibaže mu nikdy nedovolili úplne odhaliť potenciál. Až tretia generácia dostala pod kapotu adekvátnu porciu výkonu vo forme hard-core verzie s označením GT4. A vzhľadom na to, že prívlastok Clubsport bol súčasťou modelov Porsche už niekoľkokrát, nebol dôvod nepridať do životopisu a úloh malého superšportu tento účel. Byť rýchly na okruhu.
Zrejme neexistuje krajšia úloha pre vývojárov v Porsche ako tvorba súťažného derivátu existujúceho modelu. A navonok to vyzerá, akoby konštruktéri nemali čas. Väčšina dielov, ktoré použili, totiž už existuje. Predná náprava je kompletne prevzatá z modelu 911 GT3 Cup, zadná tlmičová vzpera a ramená sú takisto prevzaté zo spomínaného špeciálu. Rovnako aj zadný diferenciál pochádza z motoršportu. Je to mechanický samosvorný diferenciál, ktorý je vyladený na motoršport. Predný brzdový strmeň má šesť piestov, zadný štyri a kotúče sú rovnako veľké vpredu aj vzadu. Konkrétne tristoosemdesiat milimetrov.
Nastaviť a ísť
Všetko si môžete nastaviť. Samozrejme, okrem motora, ktorý je identický so sériovým. Znamená to maximálny výkon tristoosemdesiatpäť koní. Je prevzatý z modelu 911 Carrera S a upravený pre potreby Caymanu GT4. Žiadna zmena nenastala, lebo nebola nutná. Napokon, auto stratilo stopätnásť kilogramov, takže bude rýchlejšie aj bez zvýšenia maximálneho výkonu.
Na druhej strane, konštruktéri vymenili klasický manuál za šesťstupňový dvojspojkový automat, lebo v Porsche vedia, že s manuálnou prevodovkou ste jednoducho pomalší. Všetko ostatné nastavíte podľa vlastných predstáv. Odklony, príklony či zbiehavosť kolies, čo je samozrejmosť, no okrem toho môžete nastaviť aj protiblokovací systém ABS. K dispozícii je dvanásť možných nastavení citlivosti! Dokonca aj stabilizačný systém je vyladený na použitie slickov a, samozrejme, môžete ho vypnúť. Aby ste vedeli, že ste si kúpili špeciál, rozmer pneumatík je označený inak. Na prednej náprave je rozmer 25/64 R18, vzadu 27/68 R18. Rozumiete? Ak áno, zrejme ste už pretekali. Ak nie, možno sa iba chystáte. Tak či onak, Porsche Cayman GT4 Clubsport je pripravené na akékoľvek preteky. Ak máte možnosť kúpiť si ho a pretekať, využite to!
Porsche Cayman GT4 Clubsport
Valce/objem: B6/3 799 cm3
Max. výkon: 283 kW/385 k pri 7 400 ot./min.
Max. krútiaci moment: 420 Nm pri 4 750 ot./min.
Max. rýchlosť: 285 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: asi 4 s
Cena: 111 000 eur bez DPH