V záplave SUV je predstavenie sedanu príjemným vybočením z radu. Najmä ak ide o jeden z najobľúbenejších sedanov strednej triedy, ktorý patrí do takzvanej prvej ligy nemeckých prémiových sedanov. Nová generácia však nenadväzuje na bezprostredného predchodcu, ale preberá filozofiu modelu s kódovým označením B7.
Tá predchádzajúca sa konštrukčne inšpirovala konkurenciou, preto bola menej úspešnejšia. Práve preto sa vám zvonku nebude zdať revolučné ani extravagantné. Decentný dizajnérsky pokrok sa ukrýva v detailoch. Kapota zasahujúca do bokov karosérie, predný A-stĺpik plynulo prechádzajúci do kapoty a ostrý prelis, ktorý siaha od predného blatníka až po zadný, sú podpisom dizajnéra. Aj technológa, napokon, urobiť tento prelis na dverách je náročné, dvere sa musia lisovať na dvakrát.
Bez otázok
Nasadnete, nastavíte si sedadlo do ideálnej polohy a skontrolujte povestnú posadnutosť inžinierov Ingolstadtu presne definovanou reakciou tlačidiel na stlačenie, prípadne otočenie. Možno sa vám to zdá ako maličkosť, no počas používania si uvedomíte, že aj tieto detaily sa podieľajú na vytváraní pocitu z kvality.
Nový dizajn palubnej dosky vás nenápadne pripraví na digitálnu éru dvomi displejmi, pričom digitálny displej namiesto klasického prístrojového panela si môžete priplatiť. Vodič si tak svoj pohľad na prístrojovú dosku režíruje sám a zároveň necháva spolujazdcovi možnosť využiť vyše dvanásťpalcovú obrazovku multimediálneho systému MMI pre seba. Ten po novom integruje do systému smartfón, navigáciu a telemetriu, takže údajov má vodič k dispozícii viac ako dostatok. Ovládanie systému dodržiava filozofiu predchodcu, kruhový ovládač má dotykový povrch, takže adresu do navigácie si jednoducho napíšete.
Benzín plus quattro je najlepšia voľba
Napokon, naftový motor sa stal politicky nekorektným, preto je vyše dvestopäťdesiat koní a pohon všetkých štyroch kolies novou nádejou pre obchodníkov. Kombinácia turbodúchadlom prepĺňaného dvojlitra s automatickou sedemstupňovou prevodovkou a aktívnym pohonom quattro reprezentuje zaškrtnutie všetkých možných prianí športovo jazdiaceho vodiča. Vrátane adekvátnej zvukovej kulisy.
Jazdné vlastnosti dodržiavajú filozofiu quattro. Neutrálnych jazdných vlastností, ktoré na limite prechádzajú do miernej nedotáčavosti. Ak to však s volantom a autom viete, bez problémov si ho prehodíte do pretáčavosti a pri deaktivovanom stabilizačnom systéme si užijete vybočenú zadnú časť. Takže za volantom Audi A4 s pohonom quattro sa budete tešiť na každé sneženie.
Výsledok závisí od vás
Všetko, čo Audi A4 ponúka, využijete, všetko, čo by ste potrebovali, nájdete v zozname príplatkového vybavenia. Ak by sme vám mohli odporučiť, priplaťte si za LED svetlomety a aktívny tempomat s možnosťou čiastočného „autopilota“ v dopravnej zápche, ktorý vás natoľko odbremení, že budete môcť sledovať správy na svojom facebookovom profile, prípadne vybavovať pracovné e-maily. Čo najskôr. Aby ste poobede mohli vyraziť na niektorý z horských priechodov.
Audi A4 2,0 TFSI quattro
Valce/objem: R4/1 984 cm3
Max. výkon: 185 kW/252 k/5 000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 370 Nm/1 600 ot./min.
Max. rýchlosť: 250 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,8 s
Priem. spotreba: 6,3 l/100 km
Cena: 46 950 eur
Naše hodnotenie: 8/10
Ak ste klasik, ktorý preferuje klasický kabát, nepodlieha módnym trendom – okrem roztrhaných džínsov, samozrejme –, rád si užijete služobnú cestu a z diaľnice odbočí, okrem cesty za frajerkou, aj kvôli kľukatým cestám, potom je Audi A4 určené práve vám. Ak máte viac financií, objednajte si radšej S4 so šesťvalcovým motorom.
Sex faktor: 6/10
Fun faktor: 8/10
Family faktor: 8/10
Show faktor: 7/10