Zo škaredého káčatka vytvorila labuť. Z ikony v žalostnom stave, ktorá mala za sebou dve nie celkom podarené opravy a bola nastriekaná zlou farbou opäť dali dokopy pôvodný  stroj, ako by práve zbehol z výrobnej linky. Bolo to jedno z prvých vyrobených Ferrari 246 Dinos série L, ktoré  zároveň zažiarilo ako predvádzacie auto na Medzinárodnom autosalóne v nemeckom Frankfurte (IAA) v roku 1969. Poznávacím znakom bolo číslo podvozku 00436.

Foto: bellsportandclassic.co.uk

„Enzo Ferrari prvýkrát použil meno „Dino“ na označenie radu pretekárskych motorov V6 Formuly 1 a Formuly 2 ako poctu svojmu prvému synovi Alfredovi „Dino“ Ferrarimu. Ten  tragicky podľahol chorobe ako 24 ročný (v roku 1956),“ spomína Tim Kearns, generálny riaditeľ Bell Sport and Classic. „Keď Ferrari v roku 1968 uviedlo na trh svoje prvé cestné auto s motorom V6 s motorom v strede, urobilo tak pod značkou ‚Dino‘. A namiesto tradičného odznaku vzpínajúceho sa koňa Ferrari (Cavallino Rampante) niesli autá navrhnuté spoločnosťou Pininfarina podpis Alfredo ‚Dino‘ Ferrari.“

Foto: bellsportandclassic.co.uk

„Aby som bol úprimný, pochybujem, že by mnoho iných reštaurátorských spoločností vôbec uvažovalo o tom, že by sa pustili do tohto projektu. V žalostnom stave, v akom sa Dino nachádzal, jednoducho nevyzeralo ekonomicky životaschopné pokúsiť sa vrátiť mu bývalú slávu,“ spomína vedúci projektu Peter Ensor, ktorý spolu s Marcom Holdenom, Elliotom Eastom a technickým riaditeľom Attiliom Romanom vytvorili kľúčový tím zodpovedný za obnovu Dina.

Reštaurovanie je vedou aj umením zároveň. Tím odborníkov strávil nad autom stovky hodín detailnej práce. Každá jedna súčiastka exteriéru či interiéru bola opravená či zrenovovaná, využilo sa maximum pôvodných dielov. Konečný výsledok je viac ako skvelý.

Ferrari Dino 246 GT L (1969)
Motor: 2,4 litrový 6V s výkonom 191 koní
Prevodovka: 5 stupňová manuálna
Karburátor: Weber 40 DCF
Farba karosérie: Rosso Dino
Vyrobených: 357 kusov

Foto: bellsportandclassic.co.uk

Mohlo by vás zaujať:

Krásne retro: Škoda 1100 OHC coupé
Čo si tak dopriať prezidentskú limuzínu?
Krásne retro: Prvý Buick Riviera založil úspešnú modelovú radu