Pri príležitosti 120. výročia ŠKODA Motorsport zrenovovali zamestnanci ŠKODA Múzea a Prototypového centra ŠKODA AUTO dvojmiestne pretekárske kupé 1100 OHC z roku 1959. V zbierkach škodováckeho archívu sa zachovala v podstate kompletná pôvodná technická dokumentácia aj prevedenie Coupé, vrátane všetkých diagramov a výkresu znázorňujúceho zástavbu jednotlivých skupín.

Už koncom roku 2015 reštaurátori skompletizovali podvozok s novo vyrobeným chladičom, nádržou a s ďalšími prvkami. Dôkladným repasom prešiel aj motor a prevodovka. Pôvodne  chceli auto vystaviť v expozícii múzea automobilky vedľa otvoreného prevedenia Š 1100 OHC, ale napokon zvíťazila túžba po plne funkčnom kupé. Najnáročnejšou úlohou bola rekonštrukcia hliníkovej karosérie. Pôvodným konštruktérom bol bývalý továrenský konštruktér Jaroslav Kindl. Drevený model postavili tesári podľa jeho podkladov. Skupina remeselníkov ručne vyklepala hliníkové panely a jednotlivé diely potom zvarili alebo znitovali. K slovu sa dostali aj zachovalé dobové fotografie a moderný trojrozmerný renderovací CAD software. Vo virtuálnom štúdiu si kupé bolo možné prehliadnuť zo všetkých možných uhlov a následne vykonať potrebné úpravy.

Foto: Škoda

Po stovkách hodín študovania podkladov, obnove pôvodných súčiastok, výrobe nových dielov nedávno povedali hotovo.  Výsledok je naozaj pôsobivý.  Škoda, že sa neuvažuje o výrobe aspoň limitovanej série tohto auta. Takých symbolických 120 kusov by sa za rozumnú cenu určite rýchlo predalo do zbierok nadšených fanúšikov motoršportu.

Foto: Škoda

Škoda 1100 OHC coupé (interné typové ozn. 968)
Motor: 1,1 litrový štvorvalec s objemom 1089 cm3
Max. výkon: 92 k (67,7 kW)
Max. krútiaci moment: 7700 Nm (krátkodobo aj 8500 Nm)
Prevodovka: manuálna 5 stupňová
Pohotovostná hmotnosť: 550 kg
Maximálna rýchlosť: 200 km/h

Mohlo by vás potešiť:

Čo si tak dopriať prezidentskú limuzínu?
Kus histórie v novom prevedení: Morgan Plus Four LM62
Vlhký sen každého fanúšika retro kár