Break.sk
  • Lifestyle
  • Zaujímavosti
  • Autá
  • Šport
  • Cestovanie
  • Gastro
  • Techno
No Result
View All Result
  • Lifestyle
  • Zaujímavosti
  • Autá
  • Šport
  • Cestovanie
  • Gastro
  • Techno
No Result
View All Result
Break.sk
No Result
View All Result
Domov Autá

Krásne retro: Ikona Ferrari Dino 246 GT L

Krásne retro: Ikona Ferrari Dino 246 GT L

Zo škaredého káčatka vytvorila labuť. Z ikony v žalostnom stave, ktorá mala za sebou dve nie celkom podarené opravy a bola nastriekaná zlou farbou opäť dali dokopy pôvodný  stroj, ako by práve zbehol z výrobnej linky. Bolo to jedno z prvých vyrobených Ferrari 246 Dinos série L, ktoré  zároveň zažiarilo ako predvádzacie auto na Medzinárodnom autosalóne v nemeckom Frankfurte (IAA) v roku 1969. Poznávacím znakom bolo číslo podvozku 00436.

Foto: bellsportandclassic.co.uk

„Enzo Ferrari prvýkrát použil meno „Dino“ na označenie radu pretekárskych motorov V6 Formuly 1 a Formuly 2 ako poctu svojmu prvému synovi Alfredovi „Dino“ Ferrarimu. Ten  tragicky podľahol chorobe ako 24 ročný (v roku 1956),“ spomína Tim Kearns, generálny riaditeľ Bell Sport and Classic. „Keď Ferrari v roku 1968 uviedlo na trh svoje prvé cestné auto s motorom V6 s motorom v strede, urobilo tak pod značkou ‚Dino‘. A namiesto tradičného odznaku vzpínajúceho sa koňa Ferrari (Cavallino Rampante) niesli autá navrhnuté spoločnosťou Pininfarina podpis Alfredo ‚Dino‘ Ferrari.“

Foto: bellsportandclassic.co.uk

„Aby som bol úprimný, pochybujem, že by mnoho iných reštaurátorských spoločností vôbec uvažovalo o tom, že by sa pustili do tohto projektu. V žalostnom stave, v akom sa Dino nachádzal, jednoducho nevyzeralo ekonomicky životaschopné pokúsiť sa vrátiť mu bývalú slávu,“ spomína vedúci projektu Peter Ensor, ktorý spolu s Marcom Holdenom, Elliotom Eastom a technickým riaditeľom Attiliom Romanom vytvorili kľúčový tím zodpovedný za obnovu Dina.

https://www.instagram.com/p/CW1Cw7DIMNv/?utm_source=ig_web_copy_link

Reštaurovanie je vedou aj umením zároveň. Tím odborníkov strávil nad autom stovky hodín detailnej práce. Každá jedna súčiastka exteriéru či interiéru bola opravená či zrenovovaná, využilo sa maximum pôvodných dielov. Konečný výsledok je viac ako skvelý.

Ferrari Dino 246 GT L (1969)
Motor: 2,4 litrový 6V s výkonom 191 koní
Prevodovka: 5 stupňová manuálna
Karburátor: Weber 40 DCF
Farba karosérie: Rosso Dino
Vyrobených: 357 kusov

Foto: bellsportandclassic.co.uk

Mohlo by vás zaujať:

Krásne retro: Škoda 1100 OHC coupé
Čo si tak dopriať prezidentskú limuzínu?
Krásne retro: Prvý Buick Riviera založil úspešnú modelovú radu

Aktuálne číslo

Najčítanejšie

  • Ako semeno prospieva ženskej duši… prehltnúť či vypľuť?

    Ako semeno prospieva ženskej duši… prehltnúť či vypľuť?

    0 zdieľaní
    Share 0 Tweet 0
  • Sexturizmus: Kde si môžete skvele užiť, čo telo ráči?

    0 zdieľaní
    Share 0 Tweet 0
  • (Ne)bezpečné lipómy: Do akej miery je tuková hrčka nebezpečná?

    0 zdieľaní
    Share 0 Tweet 0
  • Penis kontra vagina. Za všetkým stojí magické číslo – 14,8 centimentra

    0 zdieľaní
    Share 0 Tweet 0
  • Alexandra Wallachová

    0 zdieľaní
    Share 0 Tweet 0

Partneri

logo Žilinský Večerník
logo Publishing House
logo Nový Čas Nedeľa
Facebook Pagelike Widget
Break.sk

BREAK © 2024 PUBLISHING HOUSE, a. s.

Užitočné odkazy

  • Inzercia
  • Cenník
  • Etický kódex
  • Štatút
  • Predplatné

Sociálne médiá

No Result
View All Result
  • Lifestyle
  • Zaujímavosti
  • Autá
  • Šport
  • Cestovanie
  • Gastro
  • Techno

BREAK © 2024 PUBLISHING HOUSE, a. s.