
Módni návrhári chápu, že kravaty sú to, čo dáva mužovi pocit dokonalosti, a preto sa snažia vytvoriť charakteristický odev vyjadrujúci triedu a postoj jeho nositeľa. A tento opis dokonale
sedí. Nemusíš hneď siahnuť po najdrahšej kravate od indickej spoločnosti Satya Paul a klenotníctva Suashish Diamonds, ktorá sa zapísala aj do Guinnessovej knihy rekordov (271 diamantov, 150 g zlata, cena takmer 190 tisíc eur). Radšej ti predstavíme módnu značku priam prekypujúcu luxusom. A mimochodom, práve táto značka vyrobila druhú najdrahšiu kravatu na svete (cena 25 tisíc eur).
Pravá talianska kvalita
Hovoríme o talianskej luxusnej značke Stefano Ricci so sídlom neďaleko Florencie. Ich butiky sa nachádzajú na najvyberanejších adresách sveta. Založil ju florentský dizajnér s rovnakým menom v roku 1972 spolu s manželkou Claudiou.
Ich prvým obchodným sídlom bol rodinný dom na ulici Via dei Niccolivo Florencii a toto sídlo zostáva otvorené ako ateliér spoločnosti zameraný na zákazkové krajčírstvo. Súčasným generálnym riaditeľom je najstarší syn zakladateľa Niccolò Ricci, kreatívnym riaditeľom najmladší syn Filippo Ricci. Pôvodná produkcia spoločnosti bola založená na ručne vyrábaných talianskych kravatách, pričom prvá komerčná kolekcia (teda dostupná aj voľne na predaj) debutovala na
Pitti Uomo v roku 1974. Každý produkt Stefano Ricci je vyrobený výlučne v Taliansku, vrátane dizajnu, výroby a konečnej úpravy. Pri výrobe kravát sa používajú výlučne najkvalitnejšie materiály, najmä hodváb. Firma si zakladá na plnej kontrole nad celým procesom výroby. Každá kravata je produktom vysokého remeselného umu od precízneho vzoru cez výber hodvábu až po výnimočný šev a zakončenia. Nie nadarmo je značka označovaná ako „pre 0,001 %“ najnáročnejších klientov. Okrem ručne vyrábaných kravát nájdeš v ponuke košele, obleky, ležérne oblečenie, športové oblečenie, vrchné oblečenie, obuv,
koženú galantériu, okuliare, manžetové gombíky, vône aj víno, papiernictvo, riad, krištáľ, jemnú bielizeň a nábytok. A to všetko kričí „old money“.
Len to najlepšie
Spoločnosť má špecializovanú internú dielňu pre zlatníkov a strieborníkov, ktorí vytvárajú vzácne pracky na opasky, kovanie pre koženú galantériu a bytové doplnky – všetko v duchu florentskej tradície. Symbolom spoločnosti je orol –objavuje sa na tovare aj na figurínach v obchodoch, ktoré zobrazujú bronzové hlavy orlov. Pozoruhodné je, že ide zatiaľ o jedinú spoločnosť, ktorá usporiadala módnu prehliadku v Galérii Uffizi (v roku 2012, pri príležitosti 40. výročia založenia). V roku 2022 oslávila spoločnosť Stefano Ricci svoje 50. výročie. Pri tejto príležitosti sa v chráme Hatšepsut v Luxore uskutočnila slávnostná módna prehliadka. Išlo o prvý prípad, keď Egypt povolil využiť svoje chrámy na módne podujatie. Na organizácii podujatia sa podieľalo viac než 700 ľudí a prišlo 400 hostí z 50 rôznych krajín.
autor: redakcia
foto:stefanoricci.com, Facebook @StefanoRicciSpA





