Break.sk
  • Lifestyle
  • Zaujímavosti
  • Autá
  • Šport
  • Cestovanie
  • Gastro
  • Techno
No Result
View All Result
  • Lifestyle
  • Zaujímavosti
  • Autá
  • Šport
  • Cestovanie
  • Gastro
  • Techno
No Result
View All Result
Break.sk
No Result
View All Result
Domov Cestovanie

Zabudnite na lietadlo, po pôvodnej trase Titanicu na QUEEN MARY 2

Plavba cez Atlantik bola mojím snom už od detstva. Pamätám si, ako som v roku 1998 prvýkrát videl film Titanic – odvtedy ma fascinovala predstava, že ľudia kedysi opustili Európu na lodi a po niekoľkých dňoch dorazili do Ameriky. Žiadne lietadlá, žiadne párhodinové presuny. Iba loď, more a oceán, ktorý sa pred nimi rozprestieral bez konca.

Zabudnite na lietadlo, po pôvodnej trase Titanicu  na QUEEN MARY 2

Nedávno som si tento sen splnil. Nastúpil som v anglickom Southamptone na zaoceánsku loď Queen Mary 2 a po siedmich dňoch som vystúpil v New Yorku – presne tak, ako to kedysi robili státisíce prisťahovalcov, cestovateľov či boháčov, ktorí si dopriali luxus prvej triedy.


LOĎOU DO AMERIKY – TAK AKO KEDYSI
Queen Mary 2 nie je obyčajná výletná loď. Je to posledná skutočná zaoceánska loď na svete, navrhnutá na pravidelné prechody Atlantiku. Elegancia, tradícia, dress code. Večer smokingy, večerné šaty, spoločenské večere. Každý deň som
sa prechádzal po palube, sledoval oceán a mal pocit, že som sa preniesol do inej doby. Atlantik je drsný, chladný a nekonečný – a práve táto surovosť bola najsilnejším zážitkom.


CUNARD VS. WHITE STAR: SÚBOJ TITANICU A JEHO RIVALOV
Plavba na QM2 pre mňa nebola len o relaxe. Fascinovala ma aj jej história. Cunard Line, ktorá loď prevádzkuje, je najstaršia zaoceánska lodná spoločnosť na svete. Založil ju Samuel Cunard v roku 1840 a jej prvé parníky pravidelne prevážali poštu a cestujúcich medzi Liverpoolom a Bostonom. Na prelome 19. a 20. storočia mala Cunard silného konkurenta – White Star Line. Tá stavila na luxus a prestíž. Z ich lodeníc vyplávali známe lode Olympic, Britannic a Titanic. Cunard odpovedal slávnymi loďami Lusitania a Mauretania – tá si držala titul najrýchlejšej lode sveta neuveriteľných 22 rokov. Súboj dvoch gigantov bol však krátko po Titanicu a 1. svetovej vojne iný – ľudia začali uprednostňovať bezpečnosť. Cunard vtedy získal povesť spoľahlivejšej spoločnosti a dnes je jediným pokračovateľom zlatej éry zaoceánskych plavieb.

TITANIC VS. QUEEN MARY 2

Keď som stál na palube Queen Mary 2, nedalo sa mi neporovnávať ju s Titanicom. Titanic, ktorý vyplával v roku 1912, meral 269 metrov a na palube viezol 2 435 pasažierov spolu s posádkou 892 ľudí. Na svoju dobu to bola technologická senzácia – mal vlastný bazén, telocvičňu aj luxusné salóny. O viac než sto rokov neskôr som sa však viezol na jeho modernej nástupkyni: Queen Mary 2. Tento obor meria 345 metrov, dokáže pojať 2 695 pasažierov a stará sa o nich približne 1 250 členov posádky. A hoci na prvý pohľad pôsobí elegantne a konzervatívne, vo svojich útrobách skrýva neskutočné množstvo moderných vymožeností – planetárium, päť bazénov, knižnicu so 8 000 knihami či dokonca bežeckú dráhu okolo celej lode. Tú som si, samozrejme, vyskúšal tiež.

A ČO CENA LÍSTKA NA LOĎ DO AMERIKY?
Samotná plavba cez Atlantik nie je  lacná záležitosť, no dá sa naplánovať aj cenovo dostupne. Najlacnejšie kajuty bez okna začínajú na približne 700 € na osobu. Ak si chcete dopriať viac komfortu, balkónové kajuty stoja medzi 2 500 až 4500 € pre dve osoby. Na opačnom konci ponuky sú najluxusnejšie apartmány v tzv. Queen’s Grill kategórii, kde sa ceny šplhajú až k 40000 eurám. Ja som si vybral kategóriu Britannia Balcony, ktorá ma vyšla na približne 4 600 € pre dve osoby. V cene bolo zahrnuté kompletné jedlo, kultúrne programy, popoludňajší čaj či gala večery. Extra som si však musel priplatiť za alkohol, internet, spa a tradičné prepitné pre posádku. Život na lodi plynie inak. Každý večer som dostal program na ďalší deň – koncerty, filmy, tanečné kurzy, prednášky, plesy. Najviac som si užíval Commodore Club s výhľadom na mostík, kde som večer pil gin tonic a sledoval, ako loď krája vlny. Behal som po palube číslo 7, čítal knihy z knižnice, chodil na jazzové večery a raz som dokonca navštívil maškarný ples. Internet bol drahý a pomalý, preto som si doprial offline týždeň – a úprimne, bol to balzam na hlavu. Ak plánujete plavbu na Queen Mary 2, rezerváciu najlepšie urobíte priamo cez oficiálnu stránku cunard.com, pričom najčastejšou trasou je spojenie medzi Southamptonom a New Yorkom, organizované oboma smermi. Odporúčam plavbu z Európy do Ameriky, pretože pri ceste proti času získate hodiny navyše a adaptácia na časové pásma je jednoduchšia. Kajuty sú najstabilnejšie v zadnej časti lode a na nižších palubách, takže ak vám záleží na pohodlí počas plavby, oplatí sa vybrať práve tieto. Dress code je striktne dodržiavaný –
oblek alebo večerné šaty sú povinnosťou, inak sa atmosféra lode stratí. Loď nie je určená pre malé deti, program je skôr pre dospelých, a ak chcete prežiť nezabudnuteľný týždeň, skúste si odoprieť internet – byť offline na oceáne je skúsenosť, ktorá sa nedá zaplatiť.
Milan Bez Mapy

autor: Milan Bez Mapy

foto:archív autor

Aktuálne číslo

Najčítanejšie

  • Ako semeno prospieva ženskej duši… prehltnúť či vypľuť?

    Ako semeno prospieva ženskej duši… prehltnúť či vypľuť?

    0 zdieľaní
    Share 0 Tweet 0
  • Ako dlho trvá ideálny sex?

    0 zdieľaní
    Share 0 Tweet 0
  • Svetová premiéra: Niceboy a mBank predstavujú Niceboy ONE Ultra. Smart Ring, ktorý stráži zdravie a zároveň dokáže platiť

    0 zdieľaní
    Share 0 Tweet 0
  • Sexturizmus: Kde si môžete skvele užiť, čo telo ráči?

    0 zdieľaní
    Share 0 Tweet 0
  • Influencerky Viviane & Ema: Nebudete vedieť, na ktorú sa skôr pozerať

    0 zdieľaní
    Share 0 Tweet 0

Partneri

logo Žilinský Večerník
logo Publishing House
logo Nový Čas Nedeľa
Facebook Pagelike Widget
Break.sk

BREAK © 2024 PUBLISHING HOUSE, a. s.

Užitočné odkazy

  • Inzercia
  • Cenník
  • Etický kódex
  • Štatút
  • Predplatné

Sociálne médiá

No Result
View All Result
  • Lifestyle
  • Zaujímavosti
  • Autá
  • Šport
  • Cestovanie
  • Gastro
  • Techno

BREAK © 2024 PUBLISHING HOUSE, a. s.