Značka Nikolaj Storm zapôsobila hlavne svojim výrazným úsilím v oblasti udržateľnosti, ktorá sa premieta do mnohých aspektov v dodávateľskom procese značky.
Podľa poroty kolekcia predvedená na Copenhagen Fashion Week ukázala hlavný charakter značky. A to vytvárať udržateľnejšie štýly, ktoré umožnia vyjadriť sa komukoľvek, kto si značku oblečie. Záväzok značky znížiť svoj dopad na planétu tak znamená, že pracovala na obmezení odpadu v procese výroby, a to hlavne redizajnom a výrobou produktov recykláciou už existujúcich materiálov. Kombinácia udržateľnejších materiálov rovnako ako svieži, moderný prístup k rodovej vyváženosti a rôznorodej móde, ju odlišujú od konkurencie. Porotcovia veria, že kolekcia SS22 Nikolaja Storma predvedená v Kodani, je ten typ módy, na ktorú spotrebitelia čakajú a že vďaka nej zistia, že udrzateľnejšie oblečenie môže byť odvážne, farebné a plné zábavy.
Anaheta von Berenberg, Buying Director Designer v spoločnosti Zalando, hovorí: „S radosťou si dovoľujeme oznámiť, že víťazom tohtoročnej ceny za udržateľnosť Zalando je Nikolaj Storm. Značka Nikolaj Storm ukázala silný záväzok k udržateľnejším postupom – v kolekcii nechýbali rôzne inovatívne materiály, a priniesol zábavu a energiu do kodaňského týždňa módy. Práve táto kombináta odvahy a oddanosti udržateľnejších postupov odlišovala značku od konkurencie. Veríme, že tento typ kolekcie naši spotrebitelia teraz potrebujú, aby zvážili udržateľnejší výber módy.“
Kolekcia bola prezentovaná na kodaňskom týždni módy v rámci módnej prehliadky pre zrakmi 120 hostí. Okrem toho bola tiež prenášaná prostredníctvom digitálneho priestoru Zalando Greenhoise, online platformy umožňujúcej zákazníkom na celom svete vidieť prehliadky na kodaňském fashion weeku. Značka Nikolaj Storm obdrží finančnú odmenu vo výške 20 000 eur a bude mať možnosť podieľať sa v rámci partnerskej spolupráce so Zalando na vývoji exkluzívnej kolekcie s využitím udržateľných riešení v oblasti materiálov, výrobných procesov, technologických riešení a dohľadateľnosti. Zalando navyše sprístupní široký výber kolekcie SS22 predstavenej na Copenhagen Fashion Week svojim približne 45 miliónom zákazníkov na 23 európskych trhoch.
Kreatívny riaditeľ Nikolaj Storm povedal: „Získať cenu Zalando za udržateľnosť 2021 je pre mňa obrovský moment a som na neho nesmierne hrdý. Byl to veľký kus cesty k dosiahnutiu tejto ceny a som vďačný za spoluprácu s fantastickým tímom ľudí, ktorí mi k tomuto okamžiku pomohli. Našou ambíciou je prepájať vášeň pre sebavyjadrenie prostredníctvom módy s našim záväzkom nájsť udržateľnejšie postupy. Tento prístup zabezpečuje, že zákazníkom ponúkame nekompromisné štýly, a zároveň im umožňujeme nakupovať spôsobom, který je šetrnější k ľuďom a planéte.
Členka poroty Arizona Muse hovorí: „Obrovská gratulácia Nikolajovi Stormovi – show priniesla na mólo radosť a bol veľmi silný zážitok sledovať návrhára inšpirujúceho novú generáciu módnych nadšencov. Veríme, že táto značka má všetko, čo je potrebné k tomu, aby viedla zmeny v módnom priemysle a oslovila nových zákazníkov. Bolo obzvlášť pôsobivé sledovať použitie viacerých inovatívnych materiálov a rozmanitosť celej show. Kolekcia bola skutočnou oslavou štýlových dizajnov, ktoré sú tiež oveľa šetrnejšie k planéte.“
Porota rovnako tak ocenila značky Mother of Pearl a Teatum Jones ako vynikajúce príklady značiek, ktoré inšpirujú a integrujú udržateľnosť v celom procese a zároveň vytvárajú módne kúsky na mieru, ktoré sú hrdinami každého šatníku.
Členov poroty vyberajúci víťazov, tvorilo sedem osobností: modelka a ekologická aktivistka, Arizona Muse, CEO Copenhagen Fashion Week, Cecilia Thorsmark, šéfredaktorka VOGUE Scandinavia, Martina Bonnier, prezidentka a CEO WGSN, Carla Buzasi, konzultant pre oblasť trvalej udržateľnosti a značiek Dio Kurazawa, Director of Sustainability v spoločnosti Zalando, Kate Heiny a Buying Director Designer v Zalando, Anaheta von Berenberg. Členovia poroty dôkladne preskúmali stratégie udržateľnosti každej značky, a to vrátane ich kolekcii a úrovne pokroku v oblasti udržateľnosti.