S odmyslením si očakávanej čerešničky v podobe samotných jázd na okruhu, s radami skúsených inštruktorov, predstavovali vítané spestrenie programu ďalšie adrenalínové aktivity. V pripravených disciplínach si účastníci za volantom výkonných BMW modelov mohli vyskúšať disciplíny, ktoré reálne preverili ich šoférske schopnosti a celkovú odvahu. Veľkú výzvu so sebou niesla Drift Academy. V rámci tohto obohatenia sme sa pod dohľadom profesionálnych inštruktorov učili čo najdokonalejšie krotiť kontrolované šmyky. Ďalšou disciplínou, ktorá dokázala vzbudiť prirodzenú súťaživosť spojenú s bojom s časomierou, predstavoval technický slalom. Z daných podmienok si so sebou odnášame paradoxne konštatovanie, že na dosiahnutie čo najlepšieho času nie je automatickou nutnosťou najultimátnejšia konfigurácia každej položky so širospektrálneho menu personálnych nastavení BMW M. Za povestný vrchol v rámci pripraveného programu však jednoznačne považujeme „trackové“ jazdy na klasickom okruhu. V tomto prostredí sú pre menej skúsených okruhových jazdcov na nezaplatenie postrehy od etablovaných inštruktorov. Aplikácia na prvý pohľad drobných rád, ako upraviť jazdný štýl, napríklad pri výjazdoch zo zákruty, sa vo finále dokáže až v citeľnej miere premietnuť do výsledného času na jedno kolo. Dôkazom, že modely BMW M sú vhodné na pretekársky okruh a zároveň i rutinný život pripomenula na prvý pohľad „najobyčajnejšia“ vsuvka. Zastrešil ju civilná jazda po zaujímavých poľských okreskách v okolí Silesia Ringu.
SPOJENIE TRADÍCIE A BUDÚCNOSTI
Vítaným spestrením podujatia, ktoré prioritne zaujalo všetkých fanúšikov virtuálneho motoršportu, bola SIM ‑racing zóna s modernými pretekárskymi simulátormi. Ešte autentickejší zážitok kombinujúci virtuálnu realitu so skutočnou jazdou predstavovala unikátna špecialita BMW M Mixed Reality. Mníchovčania túto koncepčne horúcu novinku nasadili v rámci európskeho kontinentu ešte len po druhýkrát. Prepojenie virtuálnej a skutočnej reality zastrešuje použitie VR okuliarov za volantom skutočného automobilu. Tým bolo mimochodom super ‑SUV BMW X5 M Competition. VR okuliare dokážu pri jazde nasimulovať rôznorodé prostredie. Simulované prekážky či iné výzvy vodič prirodzene vníma úplne inak než pri statickom simulátore – práve za volantom skutočného auta.
SPOLOČNÍCI NA ŠTYROCH KOLESÁCH
Kombo vodiča a auta pri všetkých vyššie spomenutých disciplínach zastrešovali špičkové modely z dielne BMW M. Okrem už spomenutého výkonného SUV X5 M Competition, resp. jeho súrodenca s karosériou typu SUV ‑coupé, sa vo flotile objavilo taktiež ďalšie super ‑SUV a zároveň len historicky druhý model vyvinutý v divízii BMW M. Reč je o mníchovskej vlajkovej lodi s vyššou svetlosťou podvozka, konkrétne model XM. Najviac nás však oslovili modely s klasickou karosériou a štandardnou svetlou výškou, kde je pretekársky duch naplno zakódovaný v konštrukčnej DNA.
BMW M2
Súčasná vstupná brána do sveta BMW M je stále k dispozícii aj s trojicou pedálov, teda klasickou manuálnou prevodovkou. Pohon kompaktného športovca zastrešuje radový 3-litrový prepĺňaný šesťvalec M TwinPower vyladený na 480
koní. Výhodou modelu M2 je krátky rázvor a nízka hmotnosť. To z neho robí ideálne auto na technické úseky trate či slalom, kde dokáže ponúknuť maximálnu presnosť šoférskych prejazdov.
BMW M3 COMPETITION XDRIVE
Ikona v segmente športových sedanov kombinuje vo svojej súčasnej verzii reprezentatívny a zároveň výrazne dynamický štvordverový formát s extrémnym výkonom až 530 koní. Pohon všetkých kolies M xDrive zabezpečuje maximálnu trakciu a istotu aj pri agresívnej jazde. Nechýba tu ani ultimátna konfigurácia v režime 2WD umožňujúca v prípade rýchlych rúk zažiť aj vyšší level radosti pri driftovaní. Puristi zároveň ocenia alternatívnu dostupnosť čistokrvnej zadokolky s výkonom 510 koní. V „základnej“ verzii M3 (480 koní) ostáva stále k dispozícii taktiež klasický manuál. Pohon všetkých verzií zastrešuje 3-litrový prepĺňaný šesťvalec s rádovou konštrukciou. Stále pomerne novou alternatívou ku klasickému sedanu je mimochodom praktickejšie orientované kombi M3 Touring.
BMW M4 COMPETITION
Súrodenecké kupé v sebe spája dizajnovú expresivitu s vrcholným výkonom. Identické motorové verzie ako v prípade vyššie spomenutého sedana sú odladené na parametre 480 koní (v kombinácii s manuálom), 510 koní (s pohonom čisto zadnej nápravy), resp. 530 koní (vo verzii xDrive). V spojení s nižším ťažiskom a aerodynamickým tvarom karosérie ide o prakticky dokonalé náčinie v prípade častej preferencie zážitkovej jazdy na pretekárskych okruhoch. Podujatie BMW M HYPE Driving Experience prinieslo jedinečnú kombináciu športovej jazdy a technologických inovácií, ktorú v maximálnej možnej miere vyšperkoval práve ponúkaný potenciál modelov z dielne BMW M.
autor: Peter Hlačik
foto:Jozef Grondžak, BMW