S blížiacim sa letom prichádza aj sezóna koncertov a najrôznejších festivalov. Tieto udalosti máme väčšinou spojené s bezstarostnou atmosférou a príjemnými zážitkami. Aj preto je ťažké zmieriť sa s tým, keď sa podujatie presunie na iný termín, alebo je nakoniec zrušené. Máte v takom prípade nárok na vrátenie peňazí za vstupenku?
S náhradným termínom sa nemusíte zmieriť
Zorganizovanie väčších kultúrnych podujatí rozhodne nie je jednoduchá úloha. Popri zabezpečení interpretov, vhodného miesta a splnení byrokratických povinností prináša so sebou organizovanie podobných udalostí aj značné finančné náklady spojené so zabezpečením potrebnej techniky a ďalších služieb od dodávateľov. Celkové výdavky sa tak ľahko môžu vyšplhať až na desiatky alebo stovky tisíc eur. Nie je preto výnimkou, že usporiadatelia z rôznych dôvodov nemôžu v pôvodnom termíne akciu usporiadať a presunú ju na iný dátum. Čo ak vám ale náhradný termín nevyhovuje, alebo nechcete nasledujúci mesiac žiť v neistote, či sa akcia nakoniec naozaj uskutoční?
„Spotrebitelia v takom prípade nemusia náhradný termín prijať a môžu od zmluvy odstúpiť. V praxi to znamená, že majú právo požadovať vrátenie plnej ceny vstupenky,“ vysvetľuje Eduarda Hekšová, riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest.
Ako teda postupovať?
Pokiaľ sa rozhodnete uplatniť svoje právo a odstúpiť od zmluvy, môžete sa obrátiť priamo na usporiadateľa akcie. Tým je podnikateľ, s ktorým ste zmluvu uzatvorili. Môže ním byť osoba uvedená ako usporiadateľ priamo na vstupenke, v potvrdzovacom e-maile alebo v zmluvných podmienkach, s ktorými sa môžete zoznámiť na stránkach podujatia. Ak ste vstupenky zakúpili cez sprostredkovateľa, napríklad prostredníctvom ticketingovej platformy, nemení to nič na tom, že svoje nároky môžete uplatniť voči samotnému usporiadateľovi. Vždy je vhodné oboznámiť sa vopred aj s podmienkami sprostredkovateľa predaja vstupeniek, kde sa môžete dozvedieť aj o možnostiach ich výmeny za voucher v požadovanej hodnote.
Ak ste sa obrátili na usporiadateľa so žiadosťou o vrátenie vstupného, ale nedostali ste peniaze a ani žiadnu odpoveď, odporúčame zaslať odstúpenie od zmluvy spolu s výzvou na vrátenie čiastky písomne na jeho adresu a to ideálne doporučene. „Ak usporiadateľ nevráti peniaze za vstupenky v primeranej lehote po odstúpení od zmluvy, drží ich neoprávnene a spotrebiteľ má právo požadovať nielen vrátenie čiastky, ale aj úroky z omeškania,“ radí Eduarda Hekšová.
Zdroj foto: pexels.com/AP Vibes