Foto: Rolls-Royce

Istým spôsobom bude automobilová budúcnosť zrejme trošku nahá. Koncept 103EX naznačil ako veľmi – žiadny volant, žiadne estetické riešenia, len funkcionalita zabalená do luxusného kabáta. A hlavne žiadne vlastnenie vozidla.

Foto: Rolls-Royce

Rolls-Royce sa tak v roku 2016 pripojil k ostatným automobilkám ponúkajúcim autonómnu mobilitu, v prípade 103EX pre dvoch. Už vám musí byť hneď jasné, že budúcnosť nepočíta ani s klasickým spaľovacím motorom. Rolls-Royce poháňa elektrina, pričom priestor po „obstarožnom“ niekoľkovalci má štúdia uspôsobený na prevoz dvoch kufrov, pre uľahčenie manipulácie aj s výsuvným mechanizmom.

Foto: Rolls-Royce

Podobne uspôsobené sú aj ostatné funkčné riešenia. Dvere sa otvárajú aj časťou strechy, dole sa následne vysunie schodík. Kryté kolesá sú mimo karosérie.Majú priemer až 28“, no sú extrémne úzke. Celok tak pôsobí ako rýchly čln s kolesami.

Foto: Rolls-Royce

Možno to tak z fotografií necítiť, ale štúdia má na dĺžku takmer šesť metrov. Je to isté mrhanie priestorom, ak uvážime, že je určená len pre dvoch, ktorí si ale užijú maximálny luxus v podobe použitia len najkvalitnejších materiálov (hodváb, vlna, drevo). Na jednej strane sa človek síce môže cítiť nahý, na druhej strane by bola v 103EX isto veľmi príjemná cesta z divadla po požití osviežujúceho sektu alebo lahodného vína.

Pri RR ešte ostaneme:

Slovák, ktorý dobyl Rolls – Royce
Nový Rolls-Royce Phantom redefinuje pojem slova luxus
Rolls Royce poslali do terénu!