Majstrovi compozitingu, teda finálnej fázy tvorby vizuálnych efektov, dala práca na najnákladnejšom filme zo sveta DC Comics naozaj poriadne zabrať.  Jeho predchádzajúce úspechy mu otvorili cestu aj do tohto projektu.

„Pracoval som pred dvoma rokmi ako lead compositor  na filme The Finest Hours  a s rovnakým tímom  som prijal ponuku aj na Justice League,“ povedal Valovič, ktorý pôsobí aj po boku známych osobností. Výnimkou nebol ani tento projekt.

Spolupracuje s najlepšími

„S režisérom Jossom Whendonom som sa stretol v štúdiu v lete, keď prišiel aj s hlavným VFX supervízorom Johnom Des Jardinom.  Zavolali si nás ,aby nám ukázali predstavu a plány na zábery.  Obaja boli veľmi milí páni a bolo prijemné vidieť ich pohľad na výrobu. Úplne sa líšil od nášho, keďže  my máme na starosti vizuálnu a technickú stránku a ich zaujíma najmä skutočnosť ako to bude celé pôsobiť na divákov,“ vysvetlil Valovič. On a jeho tím mali na starosti vlastne všetky zábery, kde vidíte červenú oblohu v poslednej tretine filmu.

Vladimír Valovič. Foto: Jamie Tilston

Pre nadaného Slováka bola problematická najmä časová tieseň. Príprava je rovnaká naháňačka ako i samotné plánovanie filmov do kín.“DC sa snaží dohnať to, čo Marvel budoval od čiaš Hulka a prvého dielu Ironmana a snažia sa to spraviť za krátky čas,“ povedal Valovič.

Ťažký život DC univerza

Filmy z dielne DC sú aj terčom kritiky ešte skôr než sa vôbec dostanú na plátno.  „Veľakrát im ľudia vyčítajú naozaj nelogické veci. Keď boli temní chceli, aby boli ako Marvel, keď filmy zase boli o čosi pestrejšie vyčítali im, že sa zas po marvelovských snímkach opičia,“  prezradil Valovič.

Talentovaný majster hollywoodskych trikov sa po práci na Justice Laegue rozhodol viac venovať rodine, no svoje remeslo nezanevrel. „Venujem sa teraz svojej škole Compozitive. Je ale možné, že sa znovu dostanem k práci na nejakom filme z dielne DC comics , keďže stále pracujem aj vo VFX štúdiu,“ dodal Valovič.

Ak by ste sa chceli o práci Vlada Valoviča dozvedieť viac prečítajte si náš rozhovor, ktorý nájdete v marcovom čísle magazínu BREAK.