Trinásťhodinové lety z Doha do Tokia, pristávanie v zlom počasí a práca v najmodernejšom leteckom kokpite. To je život rodáka z Prešova. Mladý pilota QatarAirways si rád zaspomína na prácu v poprednej leteckej spoločnosti, ale i na pôsobenie vo Vietname.

Zdedená vášeň

Marián vďačí za svoje „krídla“ otcovi a dedkovi, ktorí sú taktiež piloti. Dostať sa k lietaniu na takej úrovni, však nie je vôbec ľahké. „Štúdium teórie, ale aj samotný výcvik, je určite náročný. Ako platí v každom odbore, že teoretická časť je vždy ťažká, keďže človek sa musí prehrýzť hromadou kníh, predpisov a postupov. Samotná praktická časť je už lepšia, keďže človek si to užíva a robí to, čo ho baví,“ priznal sa Marián.

Z Vietnamu do Qataru

Po pôsobení v českých aerolíniách lietal na vrtuľovom stroji ATR 42 aj vo Vietname. „Strávil som tam dva roky a bola to veľmi príjemná zmena. Niekedy o tom rozprávam ako o dvojročnej pracovnej dovolenke. Lietanie bolo príjemné, takisto firma sa o nás starala na dobrej úrovni, takže po pracovnej stránke som sa nesťažoval. Zoznámil som sa a postretával s množstvom zaujímavých ľudí, s ktorými som aj dodnes v kontakte a niektorí dokonca aj lietajú so mnou v Katare,“ povedal Marián. Zažil tu aj množstvo vtipných situácií.

foto: archív M.M. Marián Markovič (vpravo) si pilotovanie najmodernejšieho dopravného lietadla užíva.

 

„Vo Vietname bola určitá jazyková bariéra, takže celkom často sa stávali vtipné nedorozumenia. Napríklad, keď sa letuška prišla opýtať, čo chcem piť, tak som je povedal, že kolu a priniesla mi mlieko,“ zasmial sa Marián.

Splnený sen

Po siedmich rokoch strávených na type ATR sa Marián chcel kariérne posunúť a vtedy prišla ponuka, ktorá sa neodmieta.

„Medzi tými, ktoré sa mi ozvali, bola aj spoločnosť Qatar Airways, a tak som sa rozhodol ísť na konkurz. Vyšlo to a presťahovali sme sa do Kataru. Začal som na type Airbus 320 a po vyše dvoch rokoch mi firma ponúkla zmenu typu na Boeing 787, a tak som neváhal,“ vysvetlil Marián. Lietanie na Dreamlineri je pre neho splneným snom a chcel by na ňom lietať až do dôchodku.