A netreba ani sériovú, napokon, Vision Mercedes-Maybach 6 si kúpi kategória ľudí, ktorí už svoju nadradenosť nechce skrývať, skôr naopak. Chcú dať ostatným najavo to, že všetko od výsledkov volieb až po počasie závisí od nich. A neexistuje na to lepší prostriedok ako purpurové kupé s extrémne dlhou kapotou, rozdeleným zadným sklom, chrómovanou maskou chladiča a dohora otvárajúcimi sa dverami. Je to über luxus vo svojej najčistejšej podobe. 

 

Nádherne nechutný

Vision Mercedes-Maybach 6 nie je veľký. Je nechutne obrovský. Hoci sami predstavitelia automobilky našli oveľa krajšiu definíciu: „Naše senzačné kupé reprezentuje ultimatívne vyjadrenie moderného luxusu. S inteligentným vzhľadom a menej technologickým dizajnom perfektne stelesňuje našu filozofiu zmyselnej čistoty a nášho cieľa minimálneho aerodynamického odporu.“ Ak ste majiteľom hedgeového fondu či finančníkom na Slovensku, táto veta vám pohladí dušu, lebo v kútiku duše cítite, že tento skvost je o niečom úplne inom. A ja s vami súhlasím, kategóriu požieračov verejných financií nenávidím rovnako ako vy, no pri pohľade na Maybach 6 si želám, aby som ho videl na ceste. Prípadne sa na ňom zviezol.
 

750 koní

Tichý vrah. Aj tak by sa dala charakterizovať porcia maximálneho výkonu, ktorá je na úrovni sedemstopäťdesiat koní. Pohon auta zrejme navrhoval Boris Kollár. Každé koleso má vlastný elektromotor. Vektorové rozdeľovanie sily motora znamená, že Maybach bude zatáčať rovnako intenzívne ako elektrina, ktorá ho poháňa. Dojazd uvádza výrobca na úrovni päťsto kilometrov, zrýchlenie z nuly na „stovku“ zvládne za menej ako štyri sekundy, hoci ja osobne si myslím, že to ešte menej. Ibaže to bežným ľudom nechcú prezradiť.