Ako to celé funguje? Robot sa jednoducho “pridá” do našej úvodnej konverzácie s reklamným agentom, pričom jeho nekonečné reči trpezlivo počúva a občas ich preruší obligátnymi a zvedavo znejúcimi formuláciami typu: “uhmm, ale toto, naozaj?” Skrátka – fajný a dobre vymyslený antitelemarketingový “ofajč” pre dnešný, vtieravou reklamou preplnený priestor.

 

Princíp systému Jolly Roger – v preklade Pirátska vlajka – spočíva v tom, že volajúci teleoperátor poväčšine trčí na drôte tak dlho, kým cíti šancu, žeby mohol nového klienta získať. Nezvyčajný záznamník stvoril Roger Anderson a robot bol naprogramovaný tak, aby hlas znel ústretovo a priateľsky. Jolly Roger Telephone mal hneď od začiatku veľký, či skôr ohromný úspech. Na testovacom čísle bolo len za 10 dní zaznamenaných viac ako 100-tisíc hovorov. Roger Anderson pre médiá zdôraznil, že takýto štart ho doslova nakopol. Na webe Kickstarter preto odštartoval kampaň na získanie finančných prostriedkov, ktoré mu pomôžu s produkciou robota pre bežný trh. Zároveň chce ponúkať stroj, ktorý zvládne aj rôzne typy hlasov a jazykov. Pre server technabob.com s úsmevom dodal, že vďaka robotu Jolly Roger sa snáď jedného dňa podarí celý systém call-centier zraziť na kolená a  definitívne zrušiť.