Sny sú jedna vec, provokácia druhá a v neposlednom rade možnosti a imidž automobilky vec tretia. Čo to v preklade znamená? Úplne všetko. Po prvé: Ak ste výrobca masových automobilov, nikto vás neocení, hoci by ste vyrobili najlepší supercar a už vonkoncom ho nemôžete predať. Za žiadnu cenu. Po druhé: Kedykoľvek vytvoríte supercar, nájde sa dostatok ľudí, ktorí vás v tom budú podporovať aj napriek tomu, že by si vami vytvorený supercar nikdy nekúpili. Lebo naň nemajú. To je jasné. Zároveň, a to je po tretie, viete, prečo Renault nebude vyrábať supercar a prečo je štúdia DeZir iba túžba a nie predzvesť nastupujúcej reality. Alebo žeby nie?

DeZir by mohol zobudiť Alpine:

Vlastne všetko tomu nasvedčuje. Malý superšport, ktorý je kratší ako Megane Coupé a o desať centimetrov nižší ako Audi R8 a má proporcie Zondy je presne to, o čom mnohí z nás snívajú. Akurát v tom sne figuruje iný znak na kapote, rozhodne nie kosoštvorec. Možno práve preto ho dizajnéri urobili s takým veľkým logom. Aby ho všetci videli! Nie je to Ferrari ani Lambo či iný superšport. Tvarmi sa nápadne podobá na legendárnu Alpine A110, no zároveň nezakrýva inšpiráciu dnešnými modelmi super-športov. Navyše má brutálne nevkusné a nelogicky otvárajúce sa dvere, perforované detaily na karosérii a absentujúce zadné okno. A to sú detaily, ktoré z neho robia optický magnet.

Interiér pre baby:

Inak sa to nazvať nedá. Ak si Renault myslí, že chlapov vzrušujú plynulé línie bielo lakovaných plastov doplnené o krikľavo červené lakové panely dvier a sedadlá s meditačným motívom, tak sa hlboko mýlia. Tieto nevkusné drobnosti sú súčasťou šou a nám normálnym ostáva dúfať, že sa nedostanú do žiadnej sériovej podoby, alebo aspoň nie tak skoro…

Viac sa dočítate v septembrovom čísle mesačníka Brejk.