V dnešnom svete sa už pomaly nedá veriť nikomu. Všetko, čo na Capare T1 vidíte, je iba kamufláž. Jednoducho je to iba spôsob, ako oklamať dopravný inšpektorát. Svetlá, smerovky, blatníky, to všetko putovalo na pomyselnú karosériu ako posledné. Vývoj totiž sledoval celkom odlišné priority.

Caparo T1 je kapotovaná formula:

Suché konštatovanie vyjadruje jazdnú dynamiku, ktorá siaha na samotný automobilový Olymp. Caparo T1 nesie so sebou iba to najnevyhnutnejšie. Motor, rúrkový rám, zavesenie kolies a čuduj sa svet, aj dvoch pasažierov. Komplet však neváži viac ako pol tony. Cieľom konštruktérov bola totiž výkonová hmotnosť na úrovni tisíc koní na tonu a to je takmer dvojnásobok v porovnaní so zbožňovaným Bugatti Veyron.

Vývoj pod taktovkou maximálneho zrýchlenia:

Recept na vývoj superľahkého superšpotu je až drsne jednoduchý. Do svojej firmy zlákate dvoch špičkových inžinierov. A páni Ben Scott-Heddes a Graham Halstead sa postarajú o to, aby bol váš výtvor spoľahlivo jeden z najrýchlejších automobilov. Práve oni sa podpísali pod legendárny MacLaren F1, ktorý sa dodnes ráta medzi najrýchlejšie superšporty všetkých čias. Ich úlohou však bolo posunúť hranice akcelerácie ešte o hodný kus ďalej.

Dizajn, ktorý naháňa oprávnený strach:

Samostatné predné kolesá, skutočný difúzor a odvetrávanie motora cez žraločie otvory, dohora smerujúce koncovky výfukov. Difúzor a integrované spojlery majú skutočný význam. Pri stoosemdesiatke vytvárajú prítlak vyjadrený hodnotou takmer deväťsto kilogramov. Interiér vás poteší tým, že nič nemá. Iba volant, digitálny rýchlomer, šesťbodové pásy a systém ochrany krčnej chrbtice pripomínajúci systém Hans vo formule jeden. Vy sa ešte nebojíte? Interiér má aj automatický hasiaci systém, Caparo T1 totiž rado horí.

Digitálny tachometer letí až za hranicu tristo!

Pekelné zrýchlenie sprevádza hrôzostrašné vypľúvanie plameňov z výfukov. To je prirodzené, Caparo chce naháňať strach a tentoraz nielen okoloidúcim, ale aj samotným vodičom. A T1 vyráža dych. Uznajte, z nuly na stokilometrovú rýchlosť za menej ako tri sekundy! Za päť sekúnd prekročíte hranicu tristo kilometrov za hodinu a konečné číslica na tachometri sa zastaví na úrovni tristodvadsať.

Hliník, kompozitné materiály a osemvalec:

Zaklínadlo konštruktérov v prípade Capara: siahať po najľahších materiáloch. Kompaktné rozmery vyše trojlitrového vidlicového osemvalca prekvapia, doslova šokuje jeho hmotnosť, ktorá sa pohybuje pod úrovňou sto kilogramov! Maximálny výkon motora reprezentuje rovných päťsto koní, ale ak chcete, budete mať o ďalších dvesto viac. Zavesenie predných kolies je obnažené, konštruktéri nevynechali ani jeden detail, ktorý by akýmkoľvek spôsobom zvyšoval hmotnosť. Karoséria, či skôr krycie panely sú vyrobené z kompozitných materiálov, čelné sklo je z polykarbonátu. Všetko, doslova všetko dvakrát premerané, s ohľadom na čo najnižšiu hmotnosť.

Do pekla a späť:

Caparo T1 nevie šoférovať bežný vodič. Sadnúť si za rýchloupínací volant môže iba pretekár. Bežný človek nezvládne zrýchlenie na „stošesťdesiatku“ a následné zastavenie v priebehu desiatich sekúnd. To dokáže iba pilot bez pudu sebazáchovy. V zákrutách dokáže T1 preniesť preťaženie až 3G. Samozrejme, s potrebným prítlakom, ktorý vytvoríte iba extrémnou rýchlosťou. Apropos, rozumiete aerodynamickému prítlaku? Keby nebol, Caparo T1 by asi lietalo…