Obroda Ferrari sa začína práve modelom California. Stane sa najmenším modelom slávnej automobilky novodobej histórie. Mimochodom, jednu obrodu už Ferrari prekonalo v šesťdesiatych rokoch. Práve v čase, keď slávny Enzo odovzdal výrobu do rúk automobilky Fiat. Odvtedy figurujú v ponuke Ferrari iba presne určené katalógové modely.

Ferrari California je kupé-kabriolet:

Presnejšie roadster, lebo vnútri ponúkne miesto iba dvom pasažierom. Im je určené štýlové Ferrari so všetkým, čo k tomu patrí. Silueta komunikuje jasnou rečou. Je to Ferrari. Nechýbajú žiabre, typické naduté blatníky či maska chladiča, ktorú mnohí výrobcovia s obľubou imitujú na svojich modeloch. Nezameniteľné tvary dopĺňajú aj neodmysliteľné detaily, ako napríklad kruhové zadné skupinové svetlá či netradične zoradené koncovky výfukov a funkčný difúzor.

Nechýbajú ani retroprvky:

„Šlicňa“ na kapote, trojica žraločích odvetrávacích otvorov pod kapotou, to sú prvky, ktoré preslávil model 250 GT Spider, tradične označovaný ako California. Výrazom netradične tradičná možno označiť aj farbu. Azurro California je označenie farby, v ktorej debutovala aj pôvodná California na automobilovej šou v New Yorku.

Premena trvá štrnásť sekúnd:

To je čas potrebný na úplnú zmenu identity novej Californie. Strecha sa ukryje v batožinovom priestore a cestujúci si môžu užiť porciu čerstvého vzduchu za volantom. Ferrari tentoraz myslelo aj na praktickú oblasť. V prípade zatvorenej strechy ponúkne absolútne civilný objem batožinového priestoru vyjadrený hodnotou vyše tristopäťdesiat litrov. V prípade zatvorenej strechy si odrátajte sto litrov. A to je stále ešte prijateľná hodnota.

Osemvalec nesmie chýbať:

Osemvalec nesmie chýbať! V duchu novodobej filozofie sa motor presťahoval za prednú nápravu. Je to identický motor, aký používa aj obľúbené Ferrari F430 s priamym vstrekovaním a suchou kľukovou skriňou. Presne v duchu filozofie superšportov katapultuje maximálny výkon na zadné kolesá. Smeruje tam nie menej ako štyristošesťdesiat koní. California zrýchli z nuly na stovku za menej ako štyri sekundy. Maximálna rýchlosť? California poľahky presiahne rýchlosť tristo kilometrov za hodinu.

Hig-tech-eko Ferrari?

Pod karosériou ukrýva Ferrari California kompletný arzenál technických výdobytkov. Trakciu má na starosti systém F1-Trac známy z modelu 599 GTB Fiorano, keramické brzdy nepoznajú vädnutie a prvýkrát v histórii sa v technických údajoch objavili aj číslice emisií oxidu uhličitého. Pohybujú sa na úrovni tristo gramov na kilometer. Priemerná spotreba sa taktiež posunula do civilného, trinásťlitrového pásma, samozrejme, pri civilnej jazde.

Nové časy, nové Ferrari:

Tretie tisícročie sa začína naplno rozbiehať. Po všetkých stránkach, tienistých aj svetlých. Naštastie v podaní Ferrari California ho pokojne môžeme označiť za nádherné a aj mimoriadne rýchle.