Evolúcia. To je filozofia automobilky Porsche. Najmä modelový rad 911 dokáže uchvátiť aj po vyše štyridsiatich rokoch, a to aj napriek tomu, že základné tvary sa prakticky nezmenili. Nikdy. Postavte vedľa seba pôvodnú a dnešnú deväťstojedenástku a ihneď pochopíte, že všetko je na svojom mieste
a vy stojíte zoči-voči nadčasovej kráse.

 

Fascinácia bez kompromisov:

Porsche 911 Turbo patrí medzi super-športy. Výkonmi, jazdnými vlastnosťami, jednoducho všetkým. Napriek tomu nie je dlhšie ako napríklad Toyota Prius a nie je ani oveľa širšie ako BMW radu 3. A má pekný zadoček. Teda v prípade, že za atraktívny považujete aj „zadoček“ Jennifer Lopezovej, ktorého plocha by mohla pokojne slúžiť ako podklad na atlas sveta. Výrazne rozkročená zadná časť s typickým spojlerom, ktorý sa posmešne nazýval aj tácka na čaj či veľrybí chvost, je stále tam, kde má byť.

Porsche 911 Turbo je určené pre fajnšmekrov:

A znalcov. Ak sa vyžívate v odhaľovaní falzifikátov, bude vás baviť aj identifikovanie najnovšej generácie 911 Turbo. Hoci ju mnohí považujú za facelift, rozsah úprav siaha oveľa ďalej, než je jednoduchá predstava výmeny nárazníkov, aplikácie LED diódových zadných svetlometov a nových väčších nasávacích otvorov a jemných optických retuší.

Tajomstvo pokroku ukrývajú skratky:

Zrejme onedlho budú automobilové skratky súčasťou IQ testov. Okrem jemného vyladenia mechanických komponentov sa totiž pod zadnou kapotou ukrýva arzenál asistenčnej elektroniky. Tá tam tentoraz nie je na to, aby radosť pokazila, ale presne naopak, aby ju znásobila. Systém Porsche Torque Vectoring posiela väčšiu porciu krútiaceho momentu na vonkajšie kolesá zadnej nápravy. Konštruktérom sa tak podarilo eliminovať nedotáčavosť a zvýšiť hodnotu priečneho zrýchlenia. Dokonca tak, že budete cítiť bočný pohyb vlastných očí. Porsche Active Suspension Management vyťaží z podvozka maximum, Sport Chrono Packet vyšťaví z motora celkovo až neuveriteľných sedemsto newtonmetrov maximálneho krútiaceho momentu a tlačidlo Sport Plus zaťaží chrbticu a mozog maximálnym zrýchlením na stokilometrovú rýchlosť v priebehu neuveriteľných troch sekúnd a štyroch desatín.

Viac sa dočítate v januárovom čísle mesačníka Brejk.