Brána slobody i voľnomyšlienkárstva. Unikátny hotel v blízkosti centra španielskeho Madridu pozýva svojich návštevníkov už zdiaľky. Zrejme žiadna fasáda hotela nehrá toľkými farbami ako práve jednotlivé balkóny hotela. Ukazuje multikulturálnu tvár hotela, na ktorom sa podieľalo vyše devätnásť špičkových dizajnérskych štúdií z trinástich krajín sveta.

 

Motívom myšlienka slobody:

Ruka dizajnérov nebola ničím limitovaná. Spoločným menovateľom rozličného interiéru izieb je avantgarda myšlienok a inšpirácia návštevníkov. Počas pobytu sa zmení váš pohľad na architektúru, dizajn a umenie. Hlavným motívom bola absolútna sloboda myšlienok. Vyše tridsaťštyritisíc metrov štvorcových pohltilo investície vo výške sedemdesiatpäť miliónov eur. Výsledok však rozhodne stojí za to!

 

 

Každé poschodie je zrkadlom odlišnej kultúry:

Nielen poschodie, aj jednotlivé izby sa od seba líšia. Tvorcovia do nich vtesnali svoje ja, kultúru aj svoj svetonázor. Všetko v izbách má svoj odkaz, hoci aj obyčajná stolička. Vášeň pre výnimočnosť vidieť z každého detailu, koncepcia hotela vstúpila do dimenzie tretieho tisícročia dávno pred ostatnými.

 

 

Devätnásť individualistov, spoločný cieľ:

Prvý z nich je Jean Nouvel. Francúzsky architekt navrhol fasádu i najvyššie poschodie s cieľom jasnej provokácie prostredníctvom fotografií žien s kvetmi či výrazných farieb exteriéru. Podľa jeho vlastných slov vtlačil svojmu návrhu pečať skúsenosti výnimočných momentov.

 

 

Rovnoprávnosť:

K dizajnérskemu peru sa dostali aj ženy. Na projekte hotela pracovala aj Zaha Hadidová, víťazka Pritzkerovej ceny, čo je čosi ako Nobelova cena pre architektov. Jej rukopis nesú tečúce, navzájom sa prelínajúce tvary prvého poschodia, zotierajúce pocit priestoru. Norman Foster stavil na elementárny materiál – kožu. Vyjadrenie nevinne bielej zvýrazňuje upokojujúcu akustiku izieb. David Chipperfield stavil na ručnú prácu i symbiózu mramoru a kože a tmavých elegantných farieb. Práve tie symbolizujú hĺbku a prekvapenie, ktoré čakajú každého z nás v hĺbke našej duše. Plasma Studio v podaní architektov Evy Castro a Holgera Kenea zaútočilo na stereotyp hotelových chodieb. Pretkali ho plechovou jaskyňou. Práve prísne lineárna geometria sa postarala omimoriadne futuristický vzhľad miestami naháňajúci až husiu kožu.

 

 

Na nudu útočia farbami:

Victorio & Lucchino sa hrajú so spektrom. Prívetivé vnútro hotela zdobia rôzne motívy, ktoré ústia do mimoriadne srdečnej atmosféry izieb. Marc Newson stavil na interferenciu základných materiálov. Koža, drevo či laserom vyrezávaný hliník a jednoduché tvary oslovia všetkých puristov. Ron Arad provokuje pohľadom do budúcnosti. Pri pohľade na prísne biele izby vám príde na um sterilita, ktorá v dnešnom znečistenom svete znamená jedinú nádej na prežitie. Katryn Findlayová sa snažila vytvoriť meditatívny priestor, v ktorom môže človek snívať či práve počúvať vietor. Priesvitné záclony a jemné modré podsvietenie iba dotvárajú ženský priestor.

 

 

Metakrylát:

Bol hlavným stavebným materiálom Richarda Gluckmana. Vyjadruje ním nečakané prekvapujúce momenty v živote. Čisto japonský vplyv prezentuje Arata Isozaki. Relax, jednoduchosť, hranatosť a návrat k dreveným vaniam prezentuje kultúru pokory. Javier Mariscal a Fernando Salas provokujú vnímaním jednotlivých izieb. Aj podlaha sa podieľa na divokom vyjadrení dobrej nálady.

 

 

Iný už od vstupu:

Ticho a mier precítite v lobby hotela, ktoré má na svedomí John Pawson. Španielsku kultúru aj kuchyňu ochutnáte v priestoroch reštaurácie, ktorú navrhol Christian Liaigre, rukopis Teresy Sapeyovej nesie podzemné parkovisko hotela. Harriet Bourneová a Jonathan Bell doplnili exteriér hotela, ktorý symbolizuje všetky ročné obdobia. Osvetlenie hotela koordinoval Arnold Chan a implementoval ho do dizajnérskeho vyjadrenia každého poschodia. Pôdorys, ktorý sa neskôr naplnil dizajnérskymi návrhmi, projektoval Felipe Saéz de Gordoa a vzhľad hotela zvonku si vzal na svoje plecia svetoznámy brazílsky dizajnér Oscar Neimeyer.

 

 

Päť hviezdičiek za služby, šiesta za dizajn:

Hotel Puerta America nenechá nikoho chladným. Čo poschodie, to iný svet. Na jednom mieste. Na svete nemá obdobu, pre svojich návštevníkov má pripravený scenár zoznamovania sa zakaždým, keď ho navštívia. Preskúmať ho celý sa rovná ceste okolo sveta. Stojí to za to.