Pred pár mesiacmi prevalcovala sanfranciskú súťaž vodiek, heslo už má aj na internetovej encyklopédii Wikipedia. Verili by ste, že takéto husárske kúsky stvára vodka, produkovaná v Starej Ľubovni? Pri jej zrode stál Slovák Juraj Droba, momentálne figurujúci ako partner spoločnosti Old Nassau Imports LLC, ktorá je majiteľom Double Cross vodky. „Nápad pochádza z Ameriky. Jeden kamarát mi predstavil svojho známeho, ktorý prejavil záujem vyrábať v strednej a východnej Európe luxusnú vodku. Mojou úlohou bolo nájsť výrobcu, sondoval som u vyše sto výrobcov liehu v Česku, Poľsku, Maďarsku, na Slovensku a Ukrajine. Do užšieho výberu sa dostali desiati, ktorých sme navštívili, no postupne sa výrazne dostával do popredia slovenský výrobca GAS Familia. Presvedčili nás proaktívnym prístupom a výborným vybavením s najnovšími zahraničnými technológiami,“ uviedol Juraj Droba. Ten spolu s majiteľom GAS Familie Mariánom Guregom začali presviedčať Američanov, aby to bola vodka, ktorá bude nejakým spôsobom reprezentovať Slovensko. Mohla by to byť pre nich konkurenčná výhoda, lebo o Slovensku tam málokto vie a zároveň by to automaticky oslovilo Slovákov, ktorí žijú v zahraničí. Na fľaši nájdete okrem nášho štátneho znaku aj nápis Slovenská republika a na zadnej strane úryvky zo Sládkovičovej Maríny a diel Chalúpku a Hollého Slávy dcéry. Od septembra minulého roka sa predáva asi na 800 miestach, z čoho polovicu tvoria obchody so značkovým alkoholom a polovicu bary a reštaurácie v New Yorku a v New Jersey, v cene od päťdesiat dolárov vyššie. V Amerike je v segmente luxusných vodiek tvrdá konkurencia.

Problém s Európskou úniou:

Double Cross vodka je produkt globalizácie: Pozoruhodnú fľašu navrhlo štúdio Capsule v americkej Minnesote, vyrábajú ju vo Francúzsku a vrchnák v Číne. Základom je tatranská voda a kvalitný lieh. Vodka sa filtruje cez diamantový prach  z Južnej Afriky. A filtruje a destiluje sa sedemnásobne, čo je o dve desatiny viac ako u konkurenčných značiek..
„Chuťovo je výnimočná, napríklad od ruských vodiek sa odlišuje tým, že má jemnú vanilkovú a citrusovú dochuť,“ prezradil Droba. Podľa neho sa momentálne pracuje na medzinárodnej stratégii tohto produktu a verí, že čoskoro sa objaví aj na Slovensku. „Máme však jeden až absurdný problém, že naša fľaša má objem 750 ml a Európska únia povoľuje len objem 700 ml alebo 1 000 ml. Vyrábať menšiu fľašu, ako máme, bude stáť nemalé finančné prostriedky. A v súčasnosti na tom pracujeme,“ dodal Juraj Droba. Pri predaji na Slovensku chcú zvoliť stratégiu úplnej exkluzivity, takže pôjde iba o niekoľko
predajných miest a dohodnú sa maximálne s desiatimi najlepšími hotelmi, barmi a reštauráciami.