Predstavovať Jeana „Jeannota“ Ragnottiho je vlastne úplne zbytočné. Toto meno zadajte do ktoréhokoľvek vyhľadávača a nájdete tony záberov zo zákrut, do ktorých Ragnotti vchádzal zásadne bokom. To by ešte nebola až taká nezvyčajná záležitosť, no nízky Francúz dokázal šmyk využiť vo svoj prospech a zvýšiť tým rýchlosť prejazdu zákrutou. Zadnú časť odhodil nabok iba o toľko, o koľko potreboval. Stal sa jedným z prvých virtuózov driftu, teda rýchlej jazdy s pretáčavým šmykom.

Prvé skúsenosti zbieral s traktorom:

Narodil sa 1. augusta 1945, takže ide opäť o jazdca, ktorý nezbieral svoje skúsenosti za volantmi motokár či iných súťažných vozidiel. Prvý stroj, za volant ktorého sa pätnásťročný Jean posadil, bol traktor. Náklonnosť k rýchlej jazde či pretekom sa u neho prejavila ihneď. Skončilo sa to haváriou. Našťastie ho to neodradilo od pokračovania v kariére jazdca. Svoj Rely debut absolvoval na Renaulte R8 Gordini v roku 1967 na rely d‘Istres. Upozornil na seba tretím najrýchlejším časom v jednej z rýchlostných skúšok. O tri roky neskôr sa už stal vicešampiónom Francúzska v rely.

Jean Ragnotti je multitalent:

Ragnottiho nájdete na popredných miestach výsledkových listín viacerých kategórií. Roku 1975 sa stal opäť vicešampiónom Francúzska, tentoraz však v kategórii Formula Renault, v roku 1977 pre zmenu dominoval opäť v národnom šampionáte v relykrose, v roku 1980 sa stal šampiónom Francúzska v rely. Roku 1978 absolvoval 24 hodín v Le Mans na Renault Alpine A442 Turbo s Guyom Fréquelinom a skončil na celkovom piatom mieste. Vo vymenovaní jeho úspechov by sa dalo pokračovať, prevažoval aj v plechových autách na okruhu, asfaltových rely, na ktorých jednoducho nemal súpera…  

 

Viac sa dočítate v septembrovom čísle mesačníka Brejk.